پیشرانه‌های مدرن ایگنیوم در جگوارهای آینده

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جگوار به‌زودی در محصولات خود از پیشرانه‌ی جدید سری ایگنیوم با قدرت ۳۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

جگوار پیش از این اقدام به استفاده از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی در مدل‌های XE، XF و F-Pace کرده بود؛ اما حالا این خودروساز در تصمیم خود تجدید نظر کرده و اعلام کرده است که از پیشرانه‌ی جدید دیگری در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این پیشرانه‌ی جدید از خانواده‌ی پیشرانه‌های ایگنیوم (Ingenium) است و توانایی تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد که این اعداد به مدد استفاده از توربوشارژر توئین اسکرول (دو پیچی) و کمپرسور فشار بالایی است که در این توربوشارژر تعبیه شده است.

پیشرانه‌های Ingenium

مدل XE در صورت تجهیز به این پیشرانه توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در عرض تنها ۵.۵ ثانیه دارد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی تنها ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل بزرگ‌تر و بالطبع سنگین‌وزن‌تر XF با این پیشرانه می‌تواند ظرف ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل شاسی‌بلند F-Pace در صورتی که این پیشرانه در سینه‌ی آن قرار بگیرد، خواهد توانست در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشد.

پیشرانه‌های Ingenium

 نیک راجرز، مدیر اجرایی بخش تولید موتور جگوار، در این خصوص گفته است:

ما به گسترش خانواده‌ی پیشرانه‌های ایگنیوم ادامه خواهیم داد تا محصولات متنوع‌تری به مشتریان خود عرضه کنیم. این پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخاری جدید نیز در کنار عملکرد بالای خود دارای مصرف سوخت کمی است که به لطف استفاده از یک سیستم اگزوز بسیار پیشرفته و همچنین مهندسی صورت گرفته در بخش طراحی سوپاپ‌ها به دست آمده است.

جگوار، به‌تازگی تولید پیشرانه‌های ایگنیوم را آغاز کرده است و تاکنون سه نسخه‌ی دیگر از این پیشرانه نیز عرضه شده‌اند که شامل مدل ۲۰۰ اسب بخاری و ۲۴۶ اسب بخاری هستند؛ ضمن اینکه به‌تازگی یک مدل توربودیزل چهار سیلندر با قدرت ۲۳۷ اسب بخار به این سری از پیشرانه‌ها اضافه شده که سیستم توربوشارژر آن از نوع توئین توربو است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات