آئودی‌های RS، بزودی با سیستم دیفرانسیل عقب نیز عرضه خواهند شد

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مدیر بخش اسپرت آئودی، مدل‌های RS آینده به‌ احتمال زیاد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهند شد.
تبلیغات

استفان وینکلمن، مدیر عامل سابق لامبورگینی و مدیر کنونی آئودی اسپرت، به‌تازگی و در فستیوال سرعت گودوود گفته است مدل‌های RS که در آینده تولید می‌شوند، احتمالا دیفرانسیل عقب خواهند بود. آئودی در سال‌های ۱۹۶۰ به ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو مشغول بود. پس از معرفی مدل‌ کواترو،‌ آئودی به ساخت خودروهای چهارچرخ محرک روی آورد. تمام این‌ها، نادر بودن ساخت خودروهای دیفرانسیل عقب توسط آئودی را نشان می‌دهد و آئودی اسپرت با مدیریت وینکلمن می‌تواند این شرکت آلمانی را وارد دوره‌ی جدیدی کند.

تا همین سال گذشته، بخشی از کمپانی آئودی که مسئول ساخت خودروهای با عملکرد بالای این شرکت بود، Quattro GmbH نام داشت که پس از آمدن وینکلمن، به آئودی اسپرت تغییر نام داد. وینکلمن درباره‌ی این تغییر نام گفته است:

وقتی که به نام این بخش نگاه کردیم، فکر کردیم که این اسم، اسم درستی نیست. کواترو یک سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ است و همان چیزی است که باعث فوق‌العاده شدن آئودی شده است؛ ولی در نظر ما، اسم مناسبی برای شرکت نبود. من می‌توانم تصور کنم که ما در آینده خودروهای دیفرانسیل عقب و دوچرخ محرک داشته باشیم.

خوب است بدانید کواترو در زبان ایتالیایی به معنای چهار است که در این کمپانی، اشاره به چهارچرخ محرک بودن خودروها داشت. وینکلمن همچنین اضافه کرد که او می‌خواهد سیستم چهارچرخ محرک کواترو به‌عنوان یک استاندارد برای خودروهای بسیار قدرتمند این شرکت باقی بماند؛ ولی برای دیگر مدل‌ها به‌عنوان یک آپشن در نظر گرفته شود. 

audi R8 V10

در واقع احتمال زیادی وجود دارد که خودروهای با عملکرد بالای آینده‌ی این کمپانی، ترکیبی از دیفرانسیل عقب و AWD باشند. وظیفه‌ی وینکلمن در آئودی، ساخت خودروهایی است که بتوانند با سری M بی‌ام‌و و مرسدس AMG رقابت کنند. این خودروها هم از ترکیب چهارچرخ محرک و دیفرانسیل عقب بهره می‌برند. 

در بخشی دیگر، وینکلمن گفته است: «آئودی همیشه مدل‌های اسپرتی خواهد ساخت که راحتی را فدا نمی‌کنند.»

آئودی اسپرت در حال گسترش خط تولید خود در آمریکا است و قرار است سدان RS3 به‌زودی به این خط تولید اضافه شود. همچنین آئودی گفته است در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که پاییز سال جاری برگزار می‌شود، از دو مدل جدید رونمایی خواهد کرد. البته برای دیفرانسیل عقب شدن خودروهای آئودی هنوز زود است و مدل‌هایی که در فرانکفورت معرفی می‌شوند، دیفرانسیل عقب نخواهند بود.

اکثر محصولات جدید RS، کراس‌اوور خواهند بود و تولید نسخه‌ی دیفرانسیل عقب از این مدل‌ها،‌ اولویت بالاتری نسبت به مدل‌هایی مانند R8 دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات