امتیاز پردازنده اپل A10X در بنچمارک‌های انتوتو و گیک‌بنچ منتشر شد

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی A10X Fusion در بنچمارک‌های انتوتو و گیک‌بنچ عملکردی خارق‌العاده از خود بر جای گذاشته است.
تبلیغات

سیستم-روی-یک-چیپ جدید اپل موسوم به A10X Fusion در جریان کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد؛ این تراشه در آیپد پرو جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته است. چنانچه زومیت را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید تراشه‌ی A10X از ۶ هسته‌ی پردازشی برخوردار است که در دو خوشه‌ی پرفورمنس و کم‌مصرف قرار گرفته‌اند. تعداد هسته‌های پردازشی در این چیپست نسبت به پردازنده‌ی A10 افزایش یافته است که با توجه به آن می‌توان افزایش عملکرد A10X Fusion را پیش‌بینی کرد. طبق گفته‌ی اپل، عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی چیپست A10X نسبت به نسل قبل، به ترتیب ۳۰ و ۴۰ درصد بهبود یافته است.

مقاله‌های مرتبط:

    با معرفی آیپد پرو، نتایج احتمالی حاصل از اجرای بنچمارک گیک‌بنچ روی این محصول نیز در دیتابیس گیک‌بنچ رؤیت شده است. A10X موفق به کسب امتیازهای بسیار بالایی در بنچمارک Geekbench شده است که عملکرد فوق‌العاده‌ی این پردازنده را تأیید می‌کند. A10X در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۳۹۱۷ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز شگفت‌انگیز ۹۲۹۴ را کسب کرده است.

    چنانچه امتیاز تک و چندهسته‌ای تراشه‌های هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ (۱۸۹۲ و ۶۳۵۰) و اکسینوس ۸۸۹۵ (۲۰۱۹ و ۶۴۵۲) را با تراشه‌ی A10X مقایسه کنیم، متوجه عملکرد بی‌نقص اپل در بهینه‌سازی این تراشه خواهیم شد؛ عملکرد چندهسته‌ای A10X نسبت به نسل قبل افزایش قابل‌ توجهی داشته است که علت‌ اصلی آن، افزایش تعداد هسته‌های پردازنده و بهبودهایی است که در نسل جدید تراشه‌های اپل اعمال شده است. 

    A10X Fusion

    در آزمون انتوتو نیز چیپست A10X Fusion با پشت سر گذاشتن عدد ۲۰۰ هزار، قدرت بالای پردازشی خود را اثبات کرد. این پردازنده موفق به کسب امتیاز خارق‌العاده‌ی ۲۳۴,۰۸۲ در این بنچمارک شده است. تراشه‌ی جدید اپل در بخش‌های گرافیک 3D و پردازش چندهسته‌ای، به ترتیب موفق به کسب نمرات ۹۳,۵۴۶ و ۱۹,۹۴۱ شده است.

    A10X Fusion

    جزئیات بیشتری از ساختار چیپست A10X اپل منتشر نشده است؛ اما تا بدین جای کار با افزایش تعداد هسته‌های پردازشی و بهبود عملکرد این پردازنده نسبت به نسل‌های قبل، شاهد کسب نمرات بسیار بالای آن در بنچمارک‌های مختلف هستیم. آیفون ۸ به همراه چیپست A11 در سال جاری معرفی خواهد شد. با توجه به این نمرات می‌توان عملکرد فوق‌العاده‌ی پردازنده‌ی بعدی اپل را نیز پیش‌بینی کرد.

    نظر شما درباره عملکرد چیپست A10X Fusion چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات