انتشار اطلاعاتی منتسب به سرفیس فون در یک شبکه‌ اجتماعی چینی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی ویدئویی کوتاه در کنار توضیحاتی به زبان چینی در یکی از شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شده است که اطلاعات جالبی در مورد محصول احتمالی مایکروسافت ارائه می‌کند.
تبلیغات

مدت‌ها است که شایعات مختلفی در مورد تلاش بعدی مایکروسافت برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در روزهای گذشته ویدئویی توسط اکانت مایکروسافت در یک شبکه‌ی اجتماعی چینی موسوم به Bilibili منتشر شد که به نظر می‌رسد مربوط به گوشی آینده‌ی مایکروسافت یا همان سرفیس‌فون باشد. احتمالا این ویدئو به‌طور ناخواسته و به دلیل یک اشتباه منتشر شده بود، چرا که مدتی بعد از وب‌سایت Bilibili حذف شد. در کنار این ویدئو توضیحاتی نیز به زبان چینی ارائه شده بود. این توضیحات به کمک مترجم گوگل ترجمه شده و در وب‌سایت‌های انگلیسی‌زبان انتشار یافته است. هرچند متن ترجمه‌شده کاملا مفهوم نیست؛ اما حاوی اطلاعاتی در مورد محصول احتمالی مایکروسافت است.

متن زیر، برگردان فارسی متن ترجمه‌شده توسط مترجم گوگل است:

این تنها یک ابزار قابل حمل نیست. [این ابزار] که از پلتفرم اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده می‌کند، ترکیبی عالی از کارایی و مصرف بهینه‌ی انرژی [ارائه می‌دهد]. قدرت بیشتر این ابزار موجب بهره‌وری بیشتر آن شده است. ویژگی Onto Table بر پایه‌ی کوانتینیوم اجازه می‌دهد تا بتوانید بیش از یک ساعت از این دستگاه به‌عنوان پروژکتور استفاده کنید. زاویه‌ی ۱۸۵ درجه‌، تجربه‌ای مطبوع فراهم خواهد کرد؛ تجهیز به قلم سرفیس، یک کلید برای فعال کردن وان‌نت، وارد کردن آسان یادداشت‌ها. [دستگاه‌های جدید موسوم به] Surface Peking و Surface Slavonia نه‌تنها یک دستگاه قابل‌حمل، بلکه یک پلتفرم کاری قابل حمل هستند.

هرچند این متن کاملا واضح نیست؛ اما نشان می‌دهد که محصول آتی مایکروسافت از پردازنده‌ی اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد. وقتی این مطلب را در کنار اخبار گذشته مبنی بر اجرای ویندوز روی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام و رابط کاربری جدید مایکروسافت موسوم به CShell قرار دهیم، همه چیز منطقی به نظر می‌رسد.

عبارت «زاویه ۱۸۵ درجه» احتمالا به یکی از این دو مورد اشاره دارد. اولا؛ این عبارت ممکن است با پتنت‌ جدید مایکروسافت در ارتباط باشد. اخیرا مایکروسافت اقدام به ثبت پتنت جدیدی کرده بود که به یک دستگاه تبدیل شونده اشاره داشت؛ این دستگاه قابلیت استفاده به‌عنوان تبلت و گوشی هوشمند را دارا بود. ثانیا؛ با قرار دادن عبارت «زاویه ۱۸۵ درجه» در کنار توضیحات مربوط به توانایی استفاده از این دستگاه به‌عنوان پروژکتور، می‌توان احتمال داد محصول مایکروسافت مجهز به پایه‌ای مشابه پایه سرفیس است که استفاده از دستگاه به‌عنوان پروژکتور را ساده‌تر می‌کند.

پتنت لولای مایکروسافت

تصاویر پتنت دستگاه تاشو مایکروسافت

در متن فوق به ویژگی‌های احتمالی دیگری نظیر استفاده از قلم سرفیس و یادداشت‌برداری آسان با برنامه وان‌نت نیز اشاره شده است. همچنین به نظر می‌رسد این دستگاه دارای دو نسخه‌ی مختلف با نام‌های Surface Peking و Surface Slavonia است. وقتی تمام این موارد را در کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که مایکروسافت در تلاش است تا با معرفی دستگاهی متفاوت، به بازار گوشی‌ هوشمند بازگردد. هرچند با وجود ویژگی‌های ذکرشده، به نظر می‌رسد مایکروسافت بیشتر کاربران تجاری را هدف قرار داده است تا کاربران عادی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات