اچ پی دو مانیتور گیمینگ جدید از سری Omen معرفی کرد

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی روز گذشته در جریان معرفی محصولات جدید سری گیمینگ خود با نام Omen، از دو مانیتور مخصوص بازی با ریفرش ریت بالا رونمایی کرد.
تبلیغات

روز گذشته اچ‌پی از سری جدید محصولات گیمینگ خود با نام اومن رونمایی کرد که در این میان، دو مانیتور اچ‌پی Omen by HP 25 و Omen by HP 27 نیز معرفی شدند. همان‌طور که از نام این دو مانیتور مشخص است، اومن‌های جدید به‌ ترتیب ۲۵ و ۲۷ اینچی هستند.

مدل ۲۵ اینچی باوجود داشتن رزولوشن 1080p، از نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه برخوردار است و از FreeSync ای‌ام‌دی نیز پشتیبانی می‌کند. FreeSync مانند G-Sync با هماهنگ کردن فریم ریت بازی و ریفرش ریت مانیتور، از به وجود آمدن اثر Screen Tearing (بُریده به نظر رسیدن تصویر) جلوگیری می‌کند. از لحاظ درگاه، مانیتور اومن ۲۵ اینچی به ۲ پورت USB 3.0، یک دیسپلی‌پورت و یک پورت HDMI مجهز است.

مانیتور گیمینگ اچ پی

اچ‌پی تصمیم گرفته است در مدل ۲۷ اینچی نیز به‌جای استفاده از رزولوشن 4K از رزولوشن QHD) 1440p) استفاده کند؛ اما درعوض ریفرش ریت مانیتور را تا ۱۶۵ هرتز افزایش بدهد و زمان پاسخگویی آن را به ۱ میلی‌ثانیه برساند. تغییر دیگر اومن ۲۷ اینچی نسبت به برادر کوچک‌تر خود، استفاده از فناوری G-Sync انویدیا به‌جای FreeSync است. همچنین به‌دلیل استفاده از پنل TN، هر دو مانیتور را می‌توان اورکلاک کرد.

اگرچه دو مانیتور گیمینگ اچ‌پی از قابلیت‌هایی چون HDR و رزولوشن 4K برخوردار نیستند؛ اما قیمت مناسب، ظاهر زیبا و ریفرش ریت بالا آن‌ها را به‌گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرهایی تبدیل می‌کند که نرخ به‌روزرسانی تصویر برای آن‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است.

باید درنظر داشته باشیم که رسیدن به فریم ریت بالاتر از ۶۰ در رزولوشن 4K، حتی برای بالارده‌ترین کامپیوترهای گیمینگ کار بسیار دشواری است. تنها زمانی می‌توان از مزایای ریفرش ریت بالا استفاده کرد که فریم ریت بازی نیز در همان حد بالا باشد و این امر در حال حاضر تنها در رزولوشن‌های پایین ممکن است. 

omen by hp 25 and omen by hp 27

مانیتورهای گیمینگ تنها محصولات جدید خانواده‌ی اومن نیستند. روز گذشته اچ‌پی از کامپیوترهای دسکتاپ از پیش آماده، کامپیوتر کوله‌ای با پشتیبانی از واقعیت مجازی، کارت گرافیک اکسترنال و لپ‌تاپ‌های جدید با برند Omen رونمایی کرد.

قیمت مانیتور Omen 25 برابر با ۲۸۰ دلار است و تا یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. Omen 27 نیز از همین حالا با قیمت ۸۰۰ دلار برای خرید در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات