اپل موزیک با ۲۷ میلیون مشترک در پی رسیدن به اسپاتیفای ۵۰ میلیونی

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش اعلام کرد که تعداد کاربران اپل موزیک از مرز ۲۷ میلیون عبور کرده؛ اما هنوز به‌پای ۵۰ میلیون مشترک اسپاتیفای نرسیده است.
تبلیغات

اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس استریم موسیقی اپل موزیک این کمپانی از مرز ۲۷ میلیون نفر عبور کرده است. هرچند رسیدن به آمار ۲۷ میلیون مشترک که ماهانه حق استفاده از اپل موزیک را پرداخت می‌کنند، نشان از پیشرفت بسیار بالای این سرویس استریم موسیقی دارد؛ اما اسپاتیفای با در اختیار داشتن ۵۰ میلیون مشترک هنوز در میان سرویس‌های استریم موسیقی پیشتاز است. رسیدن به آمار ۲۷ میلیونی نشان از این دارد که سیاست‌های اپل نظیر نصب پیش‌فرض این سرویس روی آیفون‌ها و همچنین امکان استفاده از اپل موزیک برای سه ماه به‌صورت رایگان موفقیت‌آمیز بوده است و کاپرتینویی‌ها از این طریق موفق شده‌اند پیروزی بزرگی کسب کنند. اسپاتیفای برخلاف اپل امکان دسترسی رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ با این تفاوت که کاربرانی که از این سرویس به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند، باید شاهد نمایش تبلیغات باشند.

اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2017 از قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند به‌عنوان یک فاکتور محرک برای افزایش تعداد کاربران اپل موزیک ایفای نقش کند. برای مثال می‌توان به رونمایی از MusicKit API اشاره کرد که امکان به‌کارگیری اشتراک اپل موزیک کاربران را در اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته فراهم می‌کند. همچنین تغییرات اپل، سرویس استریم موسیقی این کمپانی را اجتماعی‌تر کرده است؛ به‌طوری‌که کاربران اپل موزیک می‌توانند دوستان خود را دنبال کنند و از آنچه دیگران گوش می‌کنند، مطلع شوند. البته اطلاع از موسیقی‌هایی که دیگران گوش می‌کنند مستلزم این موضوع است که کاربر این قابلیت را به‌صورت عمومی فعال کرده باشد.

اپل در حالی اعلام کرد که ۲۷ میلیون مشترک برای سرویس اپل موزیک دارد که چند ماه پیش از تعداد ۲۰ میلیونی مشترکان سرویس اپل موزیک سخن گفته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات