گاهی باید فقط حرفه‌ای‌ها را استخدام کنید!

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
استخدام افراد متخصص یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای اجرای اهداف و چشم‌انداز شرکت است که در طول زمان به اهمیت آن پی می‌برید.
تبلیغات

زمانی که می‌خواهید یک استارتاپ تأسیس کنید، همه‌چیز به حالت اورژانسی درمی‌آید. معمولاً تأمین سرمایه کاری سخت و کسر بودجه امری متداول است. به همین دلیل همه‌ی کارکنان هر کاری از دستشان بربیاید، انجام می‌دهند؛ از تألیف طرح کسب‌وکار و برنامه‌ریزی‌های سطح بالا گرفته تا جمع‌آوری زباله‌ها و تمیز کردن دفتر شرکت. نقش اعضای تیم هم بسته به زمان و ضروریات ممکن است هر روز هفته تغییر کند.

دوره‌ی ابتدایی شروع کار، هیجان‌انگیز و درعین‌حال طاقت‌فرسا است؛ هر چند عده‌ای معتقدند باید نیمه‌ی پر لیوان را دید. با این‌ وجود برخی تخصص‌ها را نمی‌توان به دست هر کسی سپرد. مثلاً ممکن است شما خودتان دستی در فتوشاپ داشته باشید؛ ولی اگر بخواهید طراحی‌های گرافیکی را انجام بدهید، مطمئن باشید کار سطح بالایی تحویل نمی‌دهید.

شما به‌عنوان مدیر شرکت شاید از عهده‌ی خیلی از نقش‌ها برآیید. در این دوره از تاریخ شرکت، زمان بی‌نهایت اهمیت دارد و خدماتی مثل هنر گرافیک یا حسابداری، نسبت به خدماتی که شما می‌خواهید به مشتریان خود ارائه کنید از اهمیت کمتری برخوردارند. با این توضیحات در چه زمینه‌هایی ضروری است که شما افراد متخصص و حرفه‌ای را استخدام کنید و در کدام زمینه‌ها باید زودتر دست‌به‌کار شوید؟

Photographer

عکاس و تصویربردار

شاید استخدام یک عکاس حرفه‌ای هزینه‌ی بالایی داشته باشد؛ ولی یقین داشته باشید این کار ارزش هر ریال از پولی را که می‌پردازید دارد. اگر شما کار طراحی پروژه‌های زیادی را شروع کنید بدون اینکه عکس‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشید، باوجود همه‌ی تلاشتان درنهایت پروژه‌ای متوسط یا سطح پایین خواهید داشت. بعلاوه وقتی بعدها یک هنرمند حرفه‌ای را استخدام کردید، مجبور می‌شوید طراحی‌های گرافیکی و کار وب‌سایت خود را دوباره انجام بدهید و این کار هزینه‌ی بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت. یک عکاس حرفه‌ای تمام تصاویر موردنیاز شما را - از عکس‌هایی که برای وب‌سایت خود لازم دارید تا تصاویر موردنیاز برای بازاریابی و تبلیغات - در سطح عالی و پیشرفته برای شما آماده می‌کند.

فرض کنید شما خودتان عکسی گرفته‌اید که بسیار هم خوب به نظر می‌آید. تصمیم می‌گیرید آن را روی پلکسی گلس چاپ کنید و به دیوارهای شرکت بزنید. بعد از تمام هزینه‌ها و کنترل روندهای بی‌عیب و نقص، متوجه می‌شوید که مشتریانتان وقتی تصاویر شرکت شما را در اینترنت می‌بینند، اصلاً قادر نیستند نوشته‌های روی عکس‌های شما را بخوانند. بازخوردی که می‌گیرید چیست؟ همیشه می‌گویند یک عکس خوب بهتر از هزاران نوشته حرف میزند. شما چه پیامی برای مشتریان خود ارسال کرده‌اید؟

Graphic Designer

طراح گرافیک

در مرحله‌ی دوم، شما دامنه‌ی وب‌سایت خود را خریده‌اید و کارهای ابتدایی آن را انجام داده‌اید. برای طراحی وب‌سایت نیاز به یک طراح گرافیک دارید که ذوق هنری خوبی داشته باشد و بداند سلیقه‌ی عام و خاص مردم چیست. ترجیحاً طراحی را استخدام کنید که با سیستم‌های کنترل محتوا مثل وردپرس یا جوملا آشنایی داشته باشد. اگر آرم تجاری و لوگوی برند شما شکل یافته است، می‌توانید از طراحتان بخواهید فرهنگ شرکت را روی کارت‌های ویزیت و تبلیغات بازاریابی شما بسط دهد. استخدام طراح گرافیک حرفه‌ای هم درنهایت به لحاظ مالی به نفع شما است، چون بعداً دوباره مجبور نخواهید بود همه‌ی المان‌ها را برای یک فرد سوم توضیح دهید تا کار تصویری بازاریابی شما را تکمیل کند. بعلاوه داشتن یک وب‌سایت خوش‌ظاهر مدرن، نه تنها نظر مشتریانتان را جلب می‌کند، بلکه شرکت شما را در میان عوامل فعلی و حتی استخدام‌های بعدی، یک مجموعه‌ی تخصصی و حرفه‌ای نشان می‌دهد.

SEO Specialist

متخصص سئو

از همان ابتدای راه‌اندازی وب‌سایت شرکت، اگر می‌خواهید ترافیک بالاتری داشته باشید و بازدیدکنندگان بیشتری به وب‌سایت شما سر بزنند، باید یک متخصص سئو را به کار بگیرید تا با طراح گرافیک شما همکاری کند. در حال حاضر ابزارهایی مثل Google Analytics در دسترس هستند و کار با آن‌ها نسبتاً راحت است؛ ولی یک متخصص سئو دقیقاً می‌داند دنبال چیست. تیم بازاریابی داخلی خود را متصدی سئو نکنید؛ حتی اگر فکر می‌کنید از عهده‌ی این کار برمی‌آیند. متخصص سئو علاوه بر اینکه وب‌سایت شما را به طرزی باورنکردنی زیرسازی می‌کند، می‌تواند برای بهبودی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های شما نیز پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در مرحله‌ی اجرایی، هیچ‌کس مثل یک کارشناس سئو نمی‌تواند باعث بهبودی استراتژی‌های آنلاین شما شود.  

Accountant

حسابدار

ممکن است فکر کنید دستمزدی که حسابداران باسابقه دریافت می‌کنند اصلاً معادل ارزشی که برای شرکت تولید می‌کنند نیست. ولی اگر شما از ابتدای تأسیس شرکت یک حسابدار حرفه‌ای و باتجربه استخدام نکنید، بعدها مجبور می‌شوید هزینه‌ی این اشتباه خود را بیشتر بپردازید. البته استخدام حسابداری که اهداف شرکت شما را نشناسد و بخواهد به‌طور مستقل تصمیم‌گیری کند، آسیب بد و پرهزینه‌ای به شرکت شما خواهد زد. پس وقتی برای اولین بار کارشناسان حسابداری را ملاقات می‌کنید، مصاحبه را فراموش نکنید. آن‌ها باید بتوانند به‌طور واضح اطلاعات و دانش خود را در اختیار شما قرار دهند و به سؤالات شما پاسخ بدهند و شما نیز باید خیلی روشن نیازها و اهداف خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید درحالی‌که تأمین نیروهای متخصص از خارج از شرکت راهی عالی برای حرفه‌ای کردن شرکت شما است؛ ولی شما باید در تمامی لحظات حساس در کنار این افراد حضور داشته باشید. اگر نیروهای کاری شما آگاهی روشنی از بینش شرکت شما نداشته باشند، خدمات نهایی شما سطح نازلی خواهند داشت.    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات