اچ پی از کامپیوتر کوله ای اومن ایکس کامپکت دسکتاپ رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کامپیوتر جدید اچ‌پی به نام اومن ایکس کامپکت دسکتاپ به‌ نحوی طراحی شده است که بتوان از آن به‌صورت کوله‌پشتی یا دسکتاپ استفاده کرد.
تبلیغات

اچ‌پی در گذشته یک کامپیوتر کوله‌ای معرفی کرد که اومن ایکس کامپکت نام داشت. این کامپیوتر بر مبنای ارائه‌ تجربه‌ی واقعیت مجازی به بازار عرضه شد؛ اما نتوانست فروش خوبی داشته باشد. علت این موضوع را می‌توان در استقبال کم از واقعیت مجازی دانست.

حال، اچ‌پی در نسل جدید این کامپیوتر بازنگری کرده و کامپیوتری رومیزی معرفی کرده است که امکان استفاده از آن به‌صورت کوله‌ای وجود دارد. محصول جدید اچ‌پی با نام اومن ایکس کامپکت دسکتاپ معرفی و در اواخر ماه جولای روانه بازار خواهد شد.

محصول جدید اچ‌پی از قیمت ۲۴۹۹ دلار بهره می‌برد. در این کامپیوتر از پردازنده چهار هسته‌ای نسل هفتمی Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4، کارت گرافیک اورکلاک‌ شده‌ی GTX 1080 و یک حافظه SSD یک ترابایتی PCIe استفاده شده است.

اومن ایکس کامپکت دسکتاپ

اومن ایکس کامپکت دسکتاپ مجهز به ۴ درگاه USB نوع A و یک درگاه USB 3.1 نوع C است. جک‌های هدفون و میکروفون ۳.۵ میلی‌متری، درگاه HDMI 2.0، مینی دیسپلی‌پورت و یک درگاه پاور هدست واقعیت مجازی وایو نیز در این کامپیوتر تعبیه شده است تا استفاده از هدست واقعیت مجازی تا حد ممکن آسان‌تر شود.

یک دک نیز برای اومن ایکس کامپکت دسکتاپ در نظر گرفته شده است که امکان استفاده از آن را به‌صورت کامپیوتر رومیزی فراهم می‌کند. در این دک، ۵ درگاه USB نوع A، یک درگاه USB نوع C، یک درگاه HDMI 2.0 و یک درگاه دیسپلی‌پورت اضافه وجود دارد.

با پرداخت ۵۹۹ دلار بیشتر، کوله مخصوص اومن ایکس کامپکت دسکتاپ را خریداری می‌کنید تا تجربه بهتری در اجرای بازی‌های واقعیت مجازی داشته باشید. محتویات این کوله شامل ۴ باتری، دک شارژ باتری و کابل اتصال هدست واقعیت مجازی وایو وجود دارد.

اومن ایکس کامپکت دسکتاپ

شما می‌توانید از کامپیوتر به‌صورت کوله‌ای یا دسکتاپ استفاده کنید. ۴ باتری که در کوله‌پشتی قرار دارند، هر یک از ظرفیت ۷۳ وات‌ساعت بهره می‌برند و از رابط‌های اتصال گرم بهره می‌برند. بهره بردن از اتصال گرم بدین معنا است که کاربر نیازی به خاموش کردن کامپیوتر برای اتصال وسایل دارای حافظه ندارد.

با تنها شارژ کامل دو باتری می‌توان به مدت یک ساعت از اومن ایکس کامپکت دسکتاپ استفاده کرد. شارژر باتری نیز در این زمان اقدام به شارژ دو باتری دیگر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات