بازگشت TVR با معرفی یک محصول تازه

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروسازی TVR، پس از سال‌ها وقفه در تولید، محصول جدید خود در کلاس اسپرت‌های سبک‌وزن را تا چند ماه دیگر معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت TVR در سال ۱۹۴۷ شکل گرفت. خودروهای این برند عموما دودر و اسپرت هستند،؛ اما با فضای داخلی لوکس و قیمت نسبتا مناسب ارائه می‌شوند. آخرین محصولات TVR به نام‌های توسکان و ساگاریس در سال ۲۰۰۶ عرضه شدند و پس از آن، مدل جدیدی در خط تولید قرار نگرفت. این شرکت مدتی تحت مالکیت یک سرمایه‌گذار روس قرار داشت؛ اما پس از مشکلات مالی فراوان، در سال ۲۰۱۳ به یک هولدینگ انگلیسی فروخته شد.

TVR

محصول جدید TVR قرار است شهریورماه امسال در فستیوال خودروی گودوود انگلستان رونمایی شود و به همین دلیل، تصاویر موجود در این مطلب از مدل‌های قدیمی TVR انتخاب شده‌اند. مدیران این شرکت قول داده‌اند که مدل جدید، توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. سال ۲۰۱۷ اهمیت زیادی برای شرکت TVR دارد، چراکه یادآور هفتاد سالگی این برند خواهد بود. پیشرانه‌ی خودروی آینده‌ی TVR، ساخت شرکت معروف کاس‌ورث (Cosworth) خواهد بود که سال‌ها سابقه‌ی تأمین‌ پیشرانه‌های فرمول یک به همراه دارد و بسیاری از اسپرت‌سازان مطرح دنیا از جمله رضوانی، خریدار محصولات مختلف آن هستند.

TVR

این خودروی جدید، با پیشرانه‌ی ۵ لیتری ارائه می‌شود که تنفس طبیعی و ۸ سیلندر است. قدرت این نمونه، نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود و می‌تواند TVR را در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. طبق معمول، تمرکز این برند بر ساخت مدل‌هایی با شاسی و بدنه‌ی سبک‌وزن خواهد بود و با این هدف، محصول آینده‌ی TVR حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن خالص خواهد داشت.

رسیدن به سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای خودرویی با وزن نسبتا پایین ۱.۲ تن، یک چالش محسوب می‌شود. مهندسی آیرودینامیک، طراحی صحیح بدنه و ساخت دقیق سیستم تعلیق برای چنین مدلی بسیار بااهمیت است و به همین دلیل، شرکت گوردون موری (Gordon Murray) در پروژه‌ی جدید TVR همکاری می‌کند. قدمت شرکت گوردون موری تقریبا به‌ اندازه‌ی TVR است و سابقه‌ی بسیار خوبی در طراحی و ساخت خودروهای فرمول یک دارد. با هدف رسیدن به وزن پایین و استقامت بالا، بخش اصلی شاسی در کارخانه‌ی گوردون موری و از آلیاژ فیبر کربن ساخته خواهد شد.

TVR

قرار است تنها ۵۰۰ دستگاه از خودروی اسپرت TVR ساخته شود و قیمتی نزدیک به ۱۱۵ هزار دلار برای آن پیش‌بینی شده است. شاید در مقایسه با دیگر مدل‌های اسپرت و لوکس دنیا مثل استون‌مارتین ونتیج، قیمت محصول آینده‌ی TVR زیاد به نظر رسد؛ اما تاکنون نزدیک به ۳۰۰ دستگاه از آن پیش‌فروش شده است. این خودرو از نظر کیفیت رانندگی و توانایی‌های فنی، قرار است با اسپرت‌های سایز متوسط مثل پورشه کایمن، بی‌ام‌و M2 و جگوار F تایپ قابل مقایسه باشد.

TVR

بنا به ادعای لس ادگار، مدیر عامل TVR، مراحل تست و تولید اولیه‌ی این خودرو به پایان رسیده است و مشتریان خاص این برند، در جلسات محرمانه با محصول آینده‌ی TVR ملاقات داشته‌اند. اولین سری از این مدل به نام نسخه‌ی اولیه (Launch Edition) فروخته خواهد شد و احتمالا با آپشن‌های کامل، توجیه‌کننده‌ی قیمت بالای خود خواهد بود. با این حساب، می‌توان پیش‌بینی کرد که نمونه‌های بعدی TVR قیمت پایین‌تری داشته باشد.

در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که به معرفی کارخانه‌ی TVR در سال ۱۹۹۶ می‌پردازد. یکی از نکات جالب این ویدئو اجرای ریچارد هموند، مجری مشهور تاپ‌گیر و گرندتور، در دوران جوانی است.

دانلود ویدئو با کیفیت 480p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات