همکاری جگوار لندروور و LISNR برای تولید سیستم کنترل صوتی خودرو

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بخش توسعه فناوری جگوار لندروور در حال تعامل با شرکت LISNR است؛‌ این کمپانی روی توسعه فناوری ارسال و دریافت داده‌ها از طریق صدا، کار می‌کند.
تبلیغات

 کمپانی LISNR از صداهایی فراتر از محدوده شنوایی انسان (Smart Tones)، جهت انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند؛ خودرویی که این فناوری را داشته باشد، می‌تواند با تلفن‌های همراه، سایر خودروها یا هر وسیله‌ای که در محیط اطراف به Smart Tones مجهز است، ارتباط برقرار کند. جگوار، لندروور و LISNR قصد دارند به کمک این فناوری، محیط داخلی خودرو را برای سرنشینان بهبود بخشند. LISNR قابلیت تشخیص نقش هر فرد در خودرو را دارد و گزینه‌های خودرو را متناسب با شرایط راننده یا سایر سرنشین‌ها تنظیم می‌کند. از این موارد می‌توان به شخصی‌سازی و تنظیم صندلی یا کنترل آب و هوا بر اساس اطلاعات هواشناسی تلفن همراه سرنشین‌ها اشاره کرد. جگوار لندروور اپلیکیشنی طراحی کرده است که امکان برقراری ارتباط گوشی با خودروهای این برند را فراهم می‌کند؛ زمانی که ارتباط برقرار شد،‌ کاربرها می‌توانند به کمک تُن‌های صوتی اقدام به شخصی‌سازی خودرو کنند.

LISNR Smart Tones

دانیل الکساندر،‌ مدیر بخش توسعه فناوری جگوار لندروور، می‌گوید:

ما در حال سرمایه‌گذاری و کاوش برای روش‌های ارتباطی درون خودرویی هستیم تا به این وسیله، تلفن‌های همراه، خودروها و کاربران را به هم نزدیک‌تر کنیم. LISNR یکی از متقاعدکننده‌ترین فناوری‌های روز است؛ باور داریم که کار کردن با آن‌ها ما را به اهدافمان برای ساخت خودرویی کامل نزدیک‌تر خواهد کرد.

جگوار، لندروور و LISNR امیدوارند که این شراکت، پلی بین خودرو، سرنشین‌ها و دستگاه‌های مختلف ایجاد کند؛‌ آن‌ها فناوری اطلاعات، فروشگاه‌ها، خدمات مالی، رسانه و لوازم الکترونیکی مصرفی را به‌عنوان محیط‌هایی معرفی می‌کنند که در آن، ارتباطات اولتراسونیک می‌تواند قواعد بازی را عوض کند.

LISNR می‌گوید این فناوری آماده آزمایش و عرضه است؛ البته از تاریخ دقیق آن صحبتی نشده است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات