آی او اس 10 روی ۸۶ درصد از دستگاه های اپل نصب است

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق آماری که مسئولان اپل در کنفرانس خبری WWDC 2017 ارائه کردند، ۸۶ درصد از دستگاه‌های ساخت اپل مجهز به سیستم‌عامل آی‌اواس 10 هستند.
تبلیغات

روز گذشته اپل در رویداد WWDC 2017 رسما از سیستم‌عامل آی‌اواس 11 رونمایی کرد. آی‌اواس 11 در حال حاضر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و در طول هفته‌های آینده شاهد عرضه نسخه‌ی بتای آن خواهیم بود. انتظار می‌رود نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل جدید اپل پاییز امسال عرضه شود.

سال ۲۰۱۶ اپل از سیستم‌عامل آی‌اواس 10 رونمایی و آن را در ماه سپتامبر عرضه کرد. حال که تقریبا ۹ ماه از عرضه‌ی رسمی آی‌اواس 10 می‌گذرد، اپل اعلام کرده که این سیستم‌عامل روی ۸۶ درصد از دستگاه‌های این کمپانی نصب شده است.

اپل در حالی این موضوع را بیان کرد که نموداری برای مقایسه سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید به نمایش درآمده بود. در نمودار به تعداد دستگاه‌هایی که به آخرین نسخه از اندروید و آی‌اواس مجهز شده‌اند اشاره می‌شد که طبق آن، ۸۶ درصد از دستگاه‌های ساخت اپل مجهز به آخرین نسخه سیستم‌عامل انحصاری این کمپانی بودند، در حالی که تنها ۷ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از آخرین نسخه اندروید بهره می‌برند.

البته اطلاعات اعلام‌شده در کنفرانس اپل مربوط به یک ماه گذشته هستند. گوگل امروز اعلام کرد که ۹.۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی که به گوگل پلی متصل شده‌اند از نسخه‌های اندروید 7.0 و 7.1 بهره می‌برند. اندروید 7 یک ماه زودتر از آی‌اواس 10 عرضه شد.

آی او اس 10

به این نکته نیز باید اشاره کرد که قبل از عرضه‌ی آی‌اواس 10 نزدیک به ۸۸ درصد دستگاه‌های ساخت اپل مجهز به سیستم‌عامل آی‌اواس 9 بودند. حال، باید دید آیا آی‌اواس 10 قبل از عرضه رسمی سیستم‌عامل بعدی اپل می‌تواند این رکورد را بشکند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات