اپلیکیشن Files مدیریت بهتر فایل‌ها را به iOS 11 می‌آورد

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جریان رونمایی از iOS 11، تعدادی از قابلیت‌های جدید این نسخه‌ برای آیپد نظیر اپلیکیشن Files و پشتیبانی از درگ و دراپ را نیز به نمایش گذاشت.
تبلیغات

کمپانی اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 تعدادی از قابلیت‌های جدید آیپدمحور iOS 11 نظیر داک بزرگ‌تر، پشتیبانی از درگ و دراپ و اپلیکیشن Files را نیز به نمایش گذاشت.

داک جدید شباهت زیادی به نمونه‌ی موجود در مک دارد و اکنون اپلیکیشن‌های بیشتری را نسبت به حداکثر ۶ اپلیکیشن مجاز در iOS 10 میزبانی می‌کند؛ ضمن اینکه قسمتی از سمت راست آن به اپلیکیشن‌های پیش‌بینی‌ شده توسط سیری اختصاص دارد. اپل App Switcher‌ جدیدی نیز برای آیپد در نظر گرفته که در آن امکان بازکردن سریع پنجره‌ای دیگر از طریق درگ‌ کردن یک آیکون به‌ سمت بالا، فراهم شده است.

ios 11 ipad

پشتیبانی از درگ و دراپ به کاربر امکان جابه‌جا کردن چند آیتم به‌صورت هم‌زمان، نظیر لینک‌ها یا تصاویر را می‌دهد. اهمیت این قابلیت با اپلیکیشن جدید Files مشخص می‌شود؛ اپلیکیشنی که رابط کاربری آن مشابه Finder در مک است و مورادی مانند سلسله‌مراتب و تگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. این اپلیکیشن به فایل‌های آفلاین داخل حافظه و نمونه‌های موجود در کلاود دسترسی دارد و علاوه‌بر آی‌کلاود به سرویس‌های دیگر نظیر باکس و دراپ‌باکس نیز دسترسی دارد.

تپ‌ کردن و نگه‌ داشتن آیکون Files در داخل داک، امکان دسترسی به فایل‌های اخیر را فراهم خواهد کرد. محتوای داخل این اپلیکیشن بین تمام دستگاه‌هایتان همگام‌سازی می‌شود.

علاوه‌بر این، حین ثبت اسکرین‌شات از یک فایل پی‌دی‌اف، باعث اجرای یک حالت Markup برای اپلیکیشن‌های Mail و Notes خواهد شد؛ ضمن اینکه امکان نقاشی inline نیز برای کاربران اپل پنسل فراهم شده است. دست‌نوشته‌ها اکنون از طریق اسپات‌لایت و سیستم تشخیص دست‌خط، قابل جست‌وجو هستند و اپلیکیشن Notes به‌لطف قابلیت شناسایی جهت‌گیری سند مورد نظر و زاویه‌ی دید نسبت به آن، می‌تواند نقش اسکنر اسناد را نیز ایفا کند. قابلیت دیگر مبتنی بر قلم، یادداشت‌های آنی یا Instant Notes نام دارد که اپلیکیشن Notes را از لاک‌اسکرین و با تپ کردن نوک قلم، اجرا می‌کند.

نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده از iOS 11 از امروز در دسترس خواهد بود و نسخه‌ی بتای عمومی آن از پایان ماه جاری و در آستانه‌ی عرضه‌ی به‌روزرسانی رایگان پاییز برای تمامی دستگاه‌های سازگار، عرضه خواهد شد. از بین کاربران آیپد تنها دارندگان آیپد ایر، مینی ۲ یا نسل پنجم آیپد می‌توانند این نسخه را دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات