اپل ویژگی نقشه داخلی و مسدودسازی اعلان را به iOS 11 افزود

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل در مراسم WWDC 2017 از سیستم عامل iOS 11 که دارای ویژگی نقشه‌ی داخلی و مسدودسازی اعلان است، رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت اپل با ایجاد تغییرات و بهبود بخشی در نرم‌افزار نقشه‌ی اختصاصی خود، قصد دارد از رانندگی‌های نابهنجار جلوگیری کند. اپل امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی از ویژگی جدیدی تحت عنوان «مزاحمت ایجاد نکردن هنگام رانندگی» یا Do Not Distrub While driving به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS 11 رونمایی کرد. قابلیت یادشده هنگام رانندگی کاربر از به نمایش درآمدن اعلان حتی در صورت استفاده از اتصال بلوتوث جلوگیری می‌کند. در این حالت صفحه‌ی گوشی اپل تا زمانی که خودروی کاربر متوقف نشود، روشن نخواهد شد.

به علاوه، نرم‌افزار iMessage به طور خودکار اقدام به ارسال یک پیام متنی مبنی‌بر این‌که مشترک مورد نظر در حال رانندگی است، خواهد کرد. البته در صورت تمایل می‌توانید افراد خاصی را مشخص کنید که پیام آن‌ها هنگام رانندگی مسدود نشود.

نقشه داخلی ios 11

علاوه‌بر ویژگی یادشده، اپل در مراسم WWDC17 امروز از اضافه شدن ویژگی نقشه‌ی داخلی به نرم‌افزار Maps خبر داد. قابلیت یادشده در ابتدا برای تفرجگاه‌ها و فرودگاه‌های سراسر دنیا در دسترس خواهد بود و در آغاز مرحله‌ی انتشار این قابلیت، در شهرهای نیویورک، توکیو، شیکاگو و هنگ‌کنگ قابل دسترس خواهد بود. در تفرجگاه‌ها، می‌توانید فهرست راهنمایی از فروشگا‌ه‌های موجود را مشاهده کنید و داخل آن‌ها به گشت و گذار بپردازید. فرودگاه‌ها هم مشابه مراکز خرید هستند و با استفاده از قابلیت یادشده می‌توانید ترمینال‌های مختلف را بیابید. در حال حاضر در حدود ۳۰ فرودگاه از قابلیت نقشه‌ی داخلی اپل بهره می برند.

نظرتان در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات