سوبارو WRX، به دنبال رکوردشکنی در نوربرگ‌ رینگ

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
امروزه بهترین زمان پیست نوربرگ‌رینگ در کلاس خودروهای چهاردر، به آلفارومئو جولیا تعلق دارد. سوبارو رسما اعلام کرده است که برای شکست این رکورد با نسخه‌ی STI از مدل WRX، تلاش می‌کند.
تبلیغات

نام کامل این خودرو، سوبارو WRX تایپ RA NBR است که به‌نوعی مخفف کلمات مسابقه (Race) و نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود. احتمال زیادی وجود دارد که در تاریخ ۱۸ خرداد، شاهد رونمایی رسمی از این مدل باشیم و در جریان خبرهای رسمی مربوط به زمان‌گیری آن در نوربرگ‌رینگ قرار بگیریم. رکوردگیری این خودرو، می‌تواند بهترین زمان ثبت‌شده در تاریخ جهنم سبز برای یک مدل چهاردر باشد.

حدود یک سال پیش، نسخه‌ی کوادریفوگلیو از آلفارومئو جولیا توانست یک دور نوربرگ‌رینگ را در مدت‌زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه ثبت کند و رکورد قبلی را که متعلق به پورشه پانامرا توربو بود، حدود ۶ ثانیه کاهش دهد.

subaru wrx sti

جزئیات فنی این نسخه از  WRX STI رسانه‌ای نشده است اما می‌توان امیدوار بود که تفاوت فاحشی با نمونه‌ی پرفروش فعلی نداشته باشد. مدل RA NBR، با بهینه‌سازی خوبی در بحث آیرودینامیک دیده می‌شود. بالچه‌ی عقب که عبارت STI روی آن حک شده است، در هنگام شتاب‌گیری با ترمز تغییر وضعیت می‌دهد. بخش زیادی از بدنه، شامل سقف و هدایت‌کننده‌های هوا در سپر و زیر رکاب، از فیبر کربن هستند و سیستم تعلیق خودرو فاصله‌ی بسیار کمی تا سطح جاده دارد.

subaru brz STI

از سوی دیگر، خبر می‌رسد که نسخه‌ی تقویت‌شده‌ای از مدل BRZ هم به‌زودی معرفی خواهد شد. خودروی BRZ که در واقع نمونه‌ی ساخت سوبارو از GT86 محسوب می‌شود، به‌اندازه‌ی مشابه خود در تویوتا پرفروش نبوده است؛ اما به‌زودی با پسوند STI، جذابیت‌های بیشتری به همراه خواهد داشت. سوبارو در صفحات اجتماعی خود به اضافه کردن بالچه در قسمت عقب BRZ اشاره کرده است؛ اما این بخش، هرچند از فیبر کربن اما متفاوت از WRX تایپ RA NBR، به‌صورت ثابت خواهد بود.

subaru wrx sti

مدل پایه از سوبارو WRX تنها ۲۷ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری، مجهز به توربوشارژر و اینترکولر است تا قدرت ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر به چرخ‌های جلو منتقل کند. زمان رسیدن این مدل از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴.۸ ثانیه خواهد بود. نسخه‌ی STI از سوبارو WRX به‌طور پیش‌فرض با سیستم دو دیفرانسیل ارائه می‌شود. پیشرانه‌ی این مدل، ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر، به قدرت ۳۰۵ اسب بخار با گشتاور نزدیک به ۴۰۰ نیوتن‌متر است. مدل STI ظرف ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما در کمتر از ۱۲ ثانیه، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار می‌گذارد. قیمت سوبارو WRX STI حدود ۳۵ هزار دلار است.

 در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر زیبایی باشید که به معرفی نسخه‌ی RA NBR  از سوبارو WRX و اولین حضور آن در پیست نوربرگ‌رینگ می‌پردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات