مؤسس آکیولس در حال توسعه فناوری نظارت بر مرزها است

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ظاهرا ایده‌ی مرز کشی بین کشورها که توسط ترامپ شدت گرفت، راهکاری عقلانی پیدا کرده و ایده‌ی آن توسط مؤسس آکیولس در حال توسعه است.
تبلیغات

پالمر لاکی، مؤسس آکیولس که شرکت خود را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲ میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخت و کمی بعد نیز از فیس‌بوک جدا شد، حالا اعلام کرده که در حال توسعه‌ی فناوری نظارتی است که می‌تواند در خودروهای خودران و همچنین مصارف نظامی مانند نظارت بر مرزها در سطح بسیار بالا مورد استفاده قرار گیرد. 

به گزارش نیویورک تایمز، تجارت جدیدی که لاکی وارد آن شده است، می‌تواند تهدیدهایی مانند پهپاد را تشخیص دهد و از مواردی مانند پرندگان یا دیگر موجودات حیات وحش چشم‌پوشی کند. 

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد داشت در مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک دیوار بکشد؛ حالا پالمر لاکی معتقد است که اگر ترامپ روی استارتاپ وی سرمایه‌گذاری کند می‌تواند راه‌حل مدرن‌تری برای تحت نظر گرفتن مرزهای بین دو کشور ارائه کند. وی باور دارد که فناوری مد نظر او می‌تواند امنیت بیشتری برای نیروهای نظامی‌ و مردم به ارمغان بیاورد. 

هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی کار فناوری مد نظر پالمر لاکی و میزان پیشرفت آن‌ در دسترس نیست و همچنین مشخص نیست که سرمایه‌گذاران این پروژه چه کسانی هستند. باید منتظر ماند و دید لاکی این بار نیز مانند ارائه‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت می‌تواند موفق شود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات