احتمالا اپل و آمازون برای تصاحب تراشه توشیبا به فاکس‌کان ملحق می‌شوند

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش حاکی از این هستند که اپل و آمازون به فاکس‌کان ملحق می‌شوند تا تجارت تولید نیمه‌هادی‌های توشیبا را تصاحب کنند.
تبلیغات

نیکی، رسانه‌ی ژاپنی فعال در حوزه‌ی کسب و کار، گزارش کرده است که دو کمپانی آمریکایی آمازون و اپل به فاکس‌کان کمک می‌کنند تا در مناقصه‌ی تصاحب تجارت تولید تراشه‌ی توشیبا موفق شود. 

هنوز مشخص نیست که این دو کمپانی در چه قالبی به فاکس‌کان کمک خواهند کرد؛ اما دو احتمال در این زمینه وجود دارد که یکی سرمایه‌‌گذاری مستقیم و دیگری کمک مالی به فاکس‌کان برای نهایی‌سازی توافق با توشیبا است. کمپانی تایوانی‌ فاکس‌کان که با نام رسمی Hon Hai Precision Industry Co Ltd شناخته می‌شود، پیش از این با شارپ دیگر کمپانی ژاپنی شریک تجاری شده بود. هنوز نماینده‌های اپل یا آمازون در این باره اظهار نظر نکرده و پاسخی به رسانه‌ها نداده‌اند.

توشیبا قصد دارد کارخانه‌ی تولید تراشه‌ NAND خود را برای پوشش هزینه‌های سرریز ورشکستگی این شرکت بفروشد. توشیبا این کارخانه‌ را که دومین واحد تولید بزرگ دنیا در زمینه‌ی تولید تراشه‌ NAND است، ۱۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده و فاکس‌کان نیز برای رقابت با رقبای چینی خود مایل به تصاحب آن است. از طرفی برای نهایی شدن این توافق دولت ژاپن باید رضایت دهد؛ چرا که دولت این کشور مانع انتقال فناوری‌های کلیدی تولید و طراحی تراشه به مرزهای خارج از ژاپن می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات