نکاتی در مورد پس‌انداز پول از زبان موفق‌ترین کارآفرینان

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
دانستن یکسری نکات از زبان افراد موفق، کارآفرینان و تجار معروف، به شما کمک می‌کنند که مدیریت بهتری در رابطه با پس‌اندازهایتان داشته باشید.
تبلیغات

این روزها صحبت کردن درباره‌ی مسائلی مانند خرج کردن پول، سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز کردن تبدیل به یک تابو شده است و مردم صحبت کردن در مورد این مسائل را نامناسب می‌دانند. افرادی که پولدار هستند دوست ندارند در این زمینه با کسی صحبت کنند و افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند نیز مطمئنا علاقه‌ای به حرف زدن درباره‌ی این موضوع ندارند. اخیرا کمپینی با نام MySavingsTip# برگزار شده است و در آن از ۲۸ کارآفرین موفق درخواست شده تا نکته‌هایی را در مورد پس‌انداز کردن پول با دیگران به اشتراک بگذارند. ما نیز در این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۷ نکته از زبان ۷ کارآفرین موفق در این کمپین می‌پردازیم.

۱- مونا پاتل (Mona Patel)

saving money

مونا پاتل موسس و مدیرعامل شرکت طراحی UX/UI به نام Motivate Design در نیویورک: پدر و مادر من در هند متولد شدند و پول زیادی نداشتند. آن‌ها هیچ موقع نمی‌ترسیدند از اینکه پول‌هایشان را از دست بدهند. من هم در چنین محیطی بزرگ شدم و متوجه شدم که هرچقدر ما سخت‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنیم پول بیشتری نیز به دست خواهیم آورد.

قضیه را پیچیده نکنید، در مورد چیزی که می‌خواهید تصمیم بگیرید و سپس برای آن تلاش کنید. بهانه‌گیری را کنار بگذارید و مطمئن باشید که تمام چالش‌هایی که برای پول درآوردن با آن‌ها روبه‌رو هستید می‌تواند در آینده به سود شما باشد.

۲- سم زیسز (Sam Zises)

saving money

سم زیسز شریک و مدیرعامل آژانس بازاریابی خلاقانه به نام Learned Media: من سواد مالی‌ام را آسان به دست نیاورده‌ام. من ترس و اضطراب‌های زیادی را در رابطه با مسائل مالی تجربه کرده‌ام. راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودم، من را مجبور کرد که این مسائل را یاد بگیرم. منظورم از یاد گرفتن مسائل مالی آشنایی با لغات و اصطلاحات نیست بلکه کارآفرینی باعث شد تا در مورد موضوعات واقعی این زمینه تجربه کسب کنم.

استفاده کردن از پول نقد به جای کارت‌های اعتباری به شما در پس‌انداز کردن پول کمک می‌کند. زمانی که پول فیزیکی در دستان شما باشد نسبت به آن محافظه‌کارانه‌تر خواهید بود و تصمیم‌های بهتری خواهید گرفت.

۳- ارین لوری (Erin Lowry)

saving money

ارین لوری نویسنده‌ی کتاب Broke Millennial: دست از تقلا کردن بردارید و به زندگی مالی خود سروسامان بدهید. رابطه‌ی مردم با پول یک رابطه‌ی منطقی نیست بلکه احساسی است. ما به جای صحبت کردن در مورد چگونگی نظارت بر درآمد و خرج کردن‌ها بیشتر باید روی موانع روانی و فشارهایی که سر راهمان قرار گرفته است تمرکز کنیم.

برای حساب‌های مالی خود یک اسم مستعار درست کنید. این کار شما را وسوسه می‌کند که پول‌های خودتان را پس‌انداز کرده و کمتر به فکر خرج کردن آن‌ها باشید.

۴- الیزابت گور (Elizabeth Gore)

saving money

الیزابت گور کارآفرین موقت شرکت دل که به تازگی به کمک همکاران خود یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام Hello Alice را برای زنان کارآفرین راه‌اندازی کرده در این کمپین گفته که پس‌انداز کردن در جوانی برای او بسیار مهم بوده است. او در این رابطه گفته است: من همیشه دوست داشتم که خودم درآمد مالی داشته باشم. این موضوع اعتمادبه‌نفس من را افزایش داده و احساس امنیت به من می‌دهد. مسئله این نیست که مقدار زیادی پول داشته باشید بلکه باید در مورد پول‌هایی که دارید هوشمندانه عمل کنید. سواد مالی به شما قدرت می‌دهد. تا جایی که می‌توانید برای دوران بازنشستگی خود پول پس‌انداز کنید.

۵- ان شاکت (Ann Shoket)

saving money

ان شاکت نویسنده و ویراستار سابق مجله‌ی Seveneen: ما باید کاری کنیم که پول درآوردن را قابل دسترس کرده و از این کار لذت ببریم. پول داشتن برابر با آزادی است. آزادی برای کارهایی که در یک مقطع زمانی دوست دارید انجام دهید. یادآوری این نکته به جوانان انگیزه‌ی کافی برای پول درآوردن و پس‌انداز کردن را خواهد داد.

قبل از اینکه چیزی بخرید از خودتان بپرسید: من فردا در مورد این چیزی که خریده‌ام چه احساسی خواهم داشت؟ اگر احساس خوشحالی خواهید کردن آن را بخرید اما اگر پشیمان خواهید شد از خریدن آن صرف نظر کنید.

۶- مارک کوبان (Mark Cuban)

saving money

مارک کوبان ‌سرمایه‌گذار و تاجر آمریکایی: نصیحتی که من برای جوانان دارم این است که باید برای چیزهایی که می‌خواهند کار کنند. شما باید راهی برای خریدن چیزهایی که می‌خواهید پیدا کنید. همه چیز با تلاش کردن حاصل می‌شود.

یک حساب بانکی باز کنید و برای پر کردن آن هر کاری که می‌توانید (و البته از راه قانونی) انجام دهید.

۷- رزی پاپ (Rosie Pope)

saving money

رزی پاپ صاحب کسب‌و‌کار و طراحی لباس‌های بارداری: اولین کار واقعی من کارآفرینی بود به همین دلیل همیشه در مورد پول، شرکت، کارمندان و خانواده‌ام احساس مسئولیت فوق‌العاده زیادی داشتم. راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودتان ریسک بسیاری بالایی دارد و درآمد نیز بسیار زیاد است بنابراین استرس مدیریت آن همیشه همراه شما خواهد بود.

سعی کنید هر درآمد کمی را پس انداز کنید. از مبالغ کم شروع کنید و پس از رسیدن به اهداف بزرگ این موفقیت را جشن بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات