فروش پورشه 911GT2 ، با پیشرانه‌ی ۱۱۷۰ اسب بخار

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
این مدل یکی از کم‌یاب‌ترین و البته پرقدرت‌ترین پورشه‌های تاریخ محسوب می‌شود.  این نسخه از پورشه 911 GT2، توجه علاقه‌مندان خودروهای اسپرت دنیا را به خود جلب کرده است.
تبلیغات

گالری خودروی اسکاتزداله، در منطقه‌ای به همین نام واقع در آریزونا امریکا قرار دارد. این نمایشگاه، نماینده‌ی رسمی برند مکلان به حساب می‌آید اما با خرید و فروش مدل‌های مشهور و کم‌یاب از دیگر خودروسازان معروف دنیا، به شهرت رسیده است.

پورشه 911 GT2

نسخه‌ی RSR از پورشه 911 GT2، قبل از آنکه با پیشرانه‌ی پرقدرت ۱۱۷۵ اسب بخار شناخته شود، با کیت بدنه‌ی خارق‌العاده‌ی خود، جلب توجه می‌کند. ظاهر این خودرو، از هر جهت متحول شده و حتی در قسمت عقب با استفاده از یک بالچه‌ی بزرگ، متحول شده است. چند مجرای هدایت‌کننده‌ی هوا، روی بدنه‌ی این پورشه دیده می‌شود که عجیب‌ترین آنها، از روی سقف تا روی شیشه‌ی عقب و انتهای سپر، ادامه دارد و هرچند شرایط آیرودینامیک را بهبود بخشیده، دیده شیشه‌ی عقب را به کلی محدود کرده است.

پورشه 911 GT2

یک تیونر مستقل و نه‌چندان شناخته شده، در ایالت کالیفرنیا امریکا، بیش از یک سال برای بهینه‌سازی ظاهری و فنی پورشه 911GT2، وقت صرف کرده است. پیشرانه‌ی این مدل، ۳.۸ لیتر حجم دارد، اما همراه با توربوشارژر، میل‌لنگ مخصوص خودروهای مسابقه، شاتون‌های جدید از برند کاریلو، سوپاپ و بادامک‌های بهینه‌سازی شده، پمپ بنزین و کنترل‌کننده‌ی سوخت قدرتمند، از قدرت ۵۵۰ اسب بخار در نمونه‌ی استاندارد، به عدد باورنکردنی ۱۱۷۵ اسب بخار رسیده است. برای کنترل و تغذیه‌ی چنین پیشرانه‌ای، سیستم برق، جعبه‌دنده، کلاچ و فنربندی خودرو هم، بهینه‌سازی شده است.

پورشه 911 GT2

ترمز این پورشه، با نمونه‌های قدرتمندی از برند برمبو، تقویت شده است که با کالیپرهای کربن عمل می‌کند. رینگ‌های اسپرت هم، با نمونه‌‌های ساخت BBS عوض شده‌اند تا مانند مدل‌های مسابقه‌ای، با پیچ مرکزی باز و بسته شوند. سایز رینگ‌ها، ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب است که با لاستیک‌های حرفه‌ای P Zero از برند پیرلی، ارائه می‌شود.

طراح این مدل، فضای داخلی را فراموش نکرده است. صندلی‌های اسپرت پورشه با پوشش کولار در کابین دیده می‌شود که با فیبر کربن استفاده شده در داشبورد، هماهنگ و چشم‌نواز عمل می‌کند. سیستم صوتی از برند کن‌وود و پنل الکترونیک اطلاعات فنی در پشت فرمان، دیگر نکات جالب در فضای داخلی هستند.

پورشه 911 GT2

قیمت در نظر گرفته شده برای پورشه 911 GT2 RSR، حدود ۳۰۰ هزار دلار است. هرچند که برای یک نمونه‌ی دست دوم از پورشه 911GT2، بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما با توجه به  پیشرانه‌ی قدرتمندی که قابل مقایسه با ابرخودروهای مشهور دنیا مثل کونیگزگ است و بدنه‌ای که نظیر آن به‌ندرت دیده می‌شود، مشتری خاص خود را خواهد داشت. آخرین مدل GT2 از پورشه 911، در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و در نسخه‌ی RS می‌توانست ظرف ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته باشد.

پورشه 911 GT2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات