صحت شناسایی تشخیص گفتار گوگل به ۹۵ درصد رسید

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات جدید نشان از این دارد که صحت عملکرد سیستم تشخیص گفتار گوگل به ۹۵ درصد رسیده که نتیجه‌ی بسیار درخشان و جذابی است.
تبلیغات

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد صحت عملکرد سیستم تشخیص گفتار گوگل به عدد خیره کننده‌ی ۹۵ رسیده است. این موضوع بدین معنی است که هوش مصنوعی گوگل قادر است تا ۹۵ درصد از گفته‌های انسان را درک کند که تقریبا برابر با قدرت درک گفتار انسان‌ها از مکالمات است. دست یافتن به چنین دقتی می‌تواند توانایی‌های گوگل اسیستنت، دستیار صوتی هوشمند غول جستجو را بیش از پیش تقویت کند.

ماری میکِر، از Kleiner Perkins Caufield & Byers  در جریان ارائه‌ی گزارش خود با عنوان ترندهای اینترنت طی کنفرانس کد، اعلام کرد که سیستم تشخیص گفتار گوگل به صحت ۹۵ درصدی دست یافته که با قدرت شناسایی گفتار انسان‌ها برابری می‌کند.

گوگل به واسطه‌‌ی استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین موفق شده تا به چنین سطح از درکی در سیستم شناسایی گفتار خود دست پیدا کند. شاید نگاهی به پیشرفت صحت سیستم تشخیص گفتار گوگل بسیار جالب توجه باشد؛ چراکه این سیستم با سرعت بسیار بالایی رشد کرده است. از سال ۲۰۱۳ تا به امروز میزان پیشرفت صحت تشخیص گفتار این سیستم بیش از ۲۰ درصد بوده است.

گوگل سیستم تشخیص گفتار خود را در طیف گسترده‌ای از محصولاتش مورد استفاده قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به مترجم گوگل در کنار دستیار صوتی هوشمند مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و همچنین بلندگوی گوگل هوم اشاره کرد.

میکر در جریان ارائه‌ی گزارش خود به این نکته اشاره کرده که صدا در آینده‌ی نزدیک جایگزین متن برای صدور دستورات به سرویس‌های اینترنتی و هوش مصنوعی خواهد بود. براساس آمارهای ارائه شده توسط میکر، نزدیک به ۲۰ درصد از سوالات وارد شده از طریق گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ بصورت صوتی بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات