آئودی، اولین کمپانی آزمایش کننده خودروهای خودران در شهر نیویورک

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی اولین شرکتی است که توانسته مجوز بکارگیری خودروهای خودران در نیویورک را بدست آورد. اولین مرحله آزمایشی در اواخر خرداد ماه در خیابان آلبانی شهر نیویورک انجام خواهد شد.
تبلیغات

مقامات شهری نیویورک از اردیبهشت ماه در حال بررسی درخواست شرکت‌های خودروساز مختلف مبنی بر امکان آزمایش خودروهای خودران در این شهر هستند و آئودی اولین کمپانی است که مجوز تست یک ساله‌ی مدل‌های خود در این شهر را کسب کرده است. در این تست، آئودی خودروهای خودران سطح ۳ را مورد بررسی قرار خواهد داد. خودروهای سطح ۳ توسط انجمن مهندسین اینگونه تعریف شده است که وسیله نقلیه می‌تواند در بزرگراه‌ها و با سرعت تعیین شده تحت شرایط خاصی به صورت خودران طی مسیر کند. در این شرایط ۲ مهندس، یکی در صندلی جلو و دیگری در صندلی عقب، درون خودرو حضور داشته و نحوه عملکرد خودرو را در تمامی شرایط از جهت ایمنی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

آئودی تا امروز میلیون‌ها کیلومتر از جاده‌های آمریکا را با خودروهای خودران خود طی کرده است و همواره به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه شناخته می‌شود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۲، آئودی اولین کمپانی خودروساز بود که توانست گواهینامه‌های معتبر در زمینه خودروهای خودران را از ایالت نوادا دریافت کند و در عرض چند سال تبدیل به اولین برندی شد که توانست مجوز تردد در ایالت کالیفرنیا را نیز بدست آورد. طی ماه‌های اخیر نیز این شرکت توانست با استفاده از سیستم خودران RS 7، به عنوان اولین گروهی شناخته شود که توانست با موفقیت خودروهای خود را در پیست مسابقه مورد آزمایش قرار دهد. 

به زودی نیز نسل جدید خودروی A8 با سیستم سطح ۳ خودران، وارد بازارهای جهانی خواهد شد. از طرف دیگر، این خودروساز برجسته آلمانی در حال طراحی تاکسی‌های خودران جهت جابجایی درون شهری است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱، آئودی به تکنولوژی لازم جهت ساخت خودروهای شهری کوچک و بدون راننده دست یابد.

Audi autonomous
Audi autonomous
Audi autonomous
Audi autonomous
Audi autonomous
Audi autonomous
Audi autonomous
Audi autonomous
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات