افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی سهام همراه اول

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سرمایه همراه اول با ۲۰۰درصد افزایش در دو مرحله از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد که ۵۶۰ میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی فعلی تأمین خواهد شد.
تبلیغات

صبح روز پنج‌شنبه ۸ تیر ماه ۱۳۹۶ مجمع عمومی فوق العاده‌ی شرکت ارتباطات سیار با حضور بیش از ۹۳ درصد سهامداران با دستور جلسه‌ای در خصوص افزایش سرمایه در برج همراه برگزار شد.

مدیر عامل همراه اول با اشاره به دلایل و ضرورت افزایش سرمایه در این شرکت گفت :

همراه اول در چند سال اخیر حدود ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نوسازی شبکه خود سرمایه‌گذاری کرده است. پس از دریافت پروانه ارائه خدمات نسل ۳و۴ از رگولاتوری در اسفند ۹۳ علاوه بر توسعه شبکه و شروع فاز ۷ که پروژه ای بزرگ بود، نوسازی شبکه هم همزمان درحال اجرا بود.

وحید صدوقی از همزمانی این توسعه و نوسازی شبکه و اصلاح ساختار مالی صحبت کرد و افزود:

پس از واگذاری سهام همراه اول در بورس تاکنون فقط یک بار این شرکت افزایش سرمایه داشته که سرمایه آن از محل سایر اندوخته ها از ۲۰۶ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. حال با سرمایه گذاری ۱۰۳۰۰ میلیارد تومانی صورت گرفته، لازم دیدیم دوباره افزایش سرمایه دهیم.

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی در ششم اردیبهشت ماه، نماد همراه اول با ۲۹۳۰تومان باز شد و پس از دو ماه با ۱۲ درصد رشد به ۳۲۷۷ تومان رسیده است. مدیر عامل همراه اول این رشد را در بازار امروز کشور بی نظیر می‌داند.همراه اول به گفته‌ی صدوقی در چهار سال گذشته بخاطر شفافیت گزارش‌های مالی‌اش از سازمان بورس عنوان گزارش مقبول را گرفته است.همراه اول با همکاری حسابرسی قانونی و سازمان بورس موفق به کسب مجوز افزایش سرمایه شده است و در جلسه‌ی امروز به تصمیم‌گیری در مورد این موضوع پرداخته‌است.

طبق وعده‌ی همراه اول همه‌ی سهامداران حقیقی خیلی سریع و کمتر از دوماه سود خود را دریافت کرده اند. صدوقی اعلام کرده است که امسال حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری عملیاتی در نظر گرفته‎ شده‌است، درحالیکه در سال گذشته نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بوده است. به همین دلیل نیاز بود که بخشی از منابع سرمایه گذاری از محل آورده سهامداران تأمین شود که در گذشته سرمایه گذاری ۱۰۳۰۰ میلیارد تومانی عمدتاً از محل نقدینگی تأمین شده بود.

رئیس هیأت مدیره همراه اول و هیأت رئیسه مجمع پس از استعماع نظرات تصمیم گرفتند سرمایه همراه اول را با ۲۰۰درصد افزایش در دو مرحله از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهند که ۵۶۰ میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی فعلی تأمین شود. همچنین مقرر شد به هیأت مدیره اختیار داده شود ۲۴۰ میلیارد تومان هم ظرف مدت یکسال از محل مطالبات و آورده نقدی دیگر افزایش سرمایه دهد.

سود تقسیمی برای هر سهم این شرکت ۷۰۰تومان اعلام شد که تا ۱۰ تیرماه از طریق کلیه شعب قابل پرداخت است و سپس به مدت ۳ ماه به دلیل افزایش سرمایه متوقف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات