سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ تراشه‌ های ۴ نانومتری عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کارخانه‌ی تولید تراشه‌های سامسونگ در تگزاس، قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، تراشه‌هایی با معماری ۴ نانومتری را وارد بازار کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش سامسونگ، در کارخانه‌ی تولید تراشه‌های سامسونگ یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده تا بتواند تا سال ۲۰۲۰ میلادی، تراشه‌های ۴ نانومتری را عرضه کند. این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ است و تاکنون، تراشه‌های زیادی را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تولید کرده است. این کارخانه، فعلا حافظه‌های NAND و تراشه‌های فوق باریک LIS را تولید می‌کند. از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون، ۱۶ میلیارد دلار هزینه داشته است؛ ولی توانسته تنها در سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۳.۶ میلیارد دلار، درآمدزایی کند.

در حال حاضر، سامسونگ قصد دارد که تراشه‌های ۷ نانومتری را برای پرچم‌دار بعدی خود، یعنی گلکسی اس۹ طراحی کند؛ این گوشی قرار است بهار آینده وارد بازار شود. نقشه‌ی راه شرکت سامسونگ نشان می‌دهد که امسال تراشه‌های ۸ نانومتری، سال آینده، تراشه‌های ۷ نانومتری و سال ۲۰۱۹، تراشه‌های ۴ نانومتری طراحی می‌شود؛ قرار است گوشی‌ها و تبلت‌هایی که سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، از این تراشه‌ها استفاده کند.

طراحی تراشه‌های ۵ نانومتری و کوچک‌تر، کار فوق‌العاده دشواری است. اخیرا، شرکت IBM، فرآیند ساختی را طراحی کرده است که به‌صورت تئوری، تولید تراشه‌های ۵ نانومتری را امکان‌پذیر می‌کند؛ البته هنوز محققان موفق نشده‌اند که در عمل، تراشه‌های ۵ نانومتری را تولید کنند، ولی هنگامی‌که این فرآیند به‌صورت عملی پیاده شود، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری، دور از ذهن نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات