پیام رسان Hangouts رسما جایگزین Gchat شد

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
با کنار گذاشته شدن برنامه Gchat، جایگاه آن به‎صورت کامل به سرویس Hangouts، پیام‎رسان متنی و ویدیویی پیشرفته‌تر گوگل واگذار شد.
تبلیغات

برنامه گوگل‎تاک در سال ۲۰۰۵ آغاز به کارکرد؛ همواره رقابت نزدیکی با رقیب خود یعنی برنامه یاهو مسنجر داشت. از ویژگی‌های اصلی این پیام‌رسان می‌توان به چت متنی و صوتی اشاره کرد؛ این اپلیکیشن سال‎ها راه ارتباطی میان کاربران جی‎میل به شمار می‌رفت؛ تا اینکه ۸ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ میلادی، گوگل برنامه هنگ‎اوتز را به عموم معرفی کرد.

گوگل مدت‌هاست اعلانات مختلفی جهت تغییر پیام‌رسان و تجربه محیط مدرن و متفاوت در هنگ‎اوتز را به کاربران خود ارسال می‌کند. این شرکت دو روز پیش در بلاگ خود از بازنشستگی رسمی پیام‎رسان قدیمی جی‎چت پرده برداشت و اعلام کرد که تمامی کاربران را به برنامه هنگ‎اوتز منتقل می‌کند.

بر اساس گزارش گوگل، هنگ‎اوتز بسیاری از قابلیت‌های جی‎چت را داراست؛ همچنین این شرکت ویژگی‌های جدیدی از جمله تماس ویدیوی گروهی و ادغام با دیگر سرویس‌های گوگل را به کاربران وعده داده است. هنگ‎اوتز محیطی به‌مراتب ساده‎تر و پیشرفته‎تر نسبت به جی‎چت دارد.

گوگل اخیراً برنامه‌های پیام‌رسان متنوعی نظیر Allo (پیام رسان موبایلی گوگل که رقیب تلگرام یا واتس‌اپ محسوب می‌شود)، اندروید‎ مسیج و Duo (اپلیکیشن تماس تصویری) را ارائه کرده‎ است. باید دید کاربران از کدام برنامه جهت ارتباط روزمره خود استقبال خواهند‎ کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات