موضع رسمی وزارت صنعت و معدن درباره قیمت پژو 2008

سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت خودروی پژو 2008 و حواشی آن، توضیحاتی ارائه کرد.
تبلیغات

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این موضوع که ارقام مطرح‌شده در رسانه‌ها به‌عنوان قیمت نهایی خودروی پژو ۲۰۰۸ به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اعلام کرد:

مطمئنا قیمت نهایی و مورد تأیید این وزارت‌خانه بر اساس ضوابطی تعیین خواهد شد که نه‌تنها ایران‌خودرو، بلکه سایر خودروسازان داخلی نیز موظف به رعایت آن‌ها هستند. هیچ یک از گمانه‌زنی‌های انجام‌شده پیش از اجرای طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ توسط گروه صنعتی ایران خودرو معتبر نبوده و مشخص نیست این ارقام با استناد به کدام منبع رسمی منتشر شده است.

صالحی نیا با اعلام این نکته که تاکنون هیچ مرجع رسمی قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ را اعلام نکرده است، اذعان داشت:

پرداخت ۶۰ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه از طرف متقاضیان به‌منزله قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی خودرو به‌عنوان قیمت نهایی آن نیست و قیمت خودرو پس از تأیید مراجع ذی‌ربط و پس از شرایط پیش‌فروش اعلام می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ به‌عنوان اولین خودروی پسابرجامی که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایکاپ در حال تولید است، در روزهای اول و سوم تیرماه توسط ایران خودرو پیش‌فروش شد. پیش از این، ایران خودرو اعلام کرده بود که پژو ۲۰۰۸ با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد؛ اما با توجه به رقم ۶۰ میلیون تومانی ودیعه و اینکه معمولا قیمت پیش‌فروش خودرو معادل ۵۰ درصد قیمت نهایی آن است، گمانه‌زنی‌های فراوانی در مورد قیمت نهایی این خودروی فرانسوی مطرح شد تا جایی که ۱ روز مانده به شروع ثبت‌نام، میرآخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده اعلام کرد که قیمت نهایی این خودرو در سال آینده احتمالا ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

اولین موعد تحویل پژو ۲۰۰۸ در شهریورماه خواهد بود و تا آن زمان باید منتظر ماند و دید قیمت نهایی این خودروی پر سروصدا چه مقدار تعیین می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات