برای پیشرفت گاهی نیاز است به دیگران بی توجه باشید

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاید خیلی از افراد حوزه کسب و کار برای پیشرفت خود به دنبال گوش کردن حرف اطرافیان باشند. ولی همیشه این روش نمی تواند به شما کمک کند.
تبلیغات

در دنیای کسب و کار بهتر است گوش‌های خود را تیز کنید و حرف‌های متفاوت را بشنوید، ولی هر حرفی ارزش شنیدن ندارد و ممکن است شما را از مسیر موفقیتتان دور کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با یک ماجرا این موضوع را برای شما توضیح دهیم.

صدای به‌شدت حیرت‌آور و تکان‌دهنده‌ای بود، مجبور شدم به دنبال صدا بروم تا مطمئن شوم که به‌درستی آن را شنیدم. دوباره گوش دادم و بله واقعاً کسی آنجا بود. صدایی که هرگز تصور نمی‌کردم بشنوم. مردم به او اعتراض می‌کردند. آن‌ها به یکی از بااستعدادترین نوازندگان گیتار در تاریخ بشری، یک شخصیت مشهور که در بیش از ۳۰ سال گذشته الهام‌بخش بسیاری از نوازندگان گیتار راک و بلوز بوده است، اعتراض می‌کردند.

صدای غیرمنتظره‌ی موفقیت

استیو ری

۲۶ تیرماه سال ۱۳۶۱ بود که یک جوان تقریباً ناشناخته تگزاسی به نام استیوی ری، جهان را با طوفانی به تسخیر خود درآورد. جمعیتی که آن شب استیوی را «هو» می‌کردند هنوز متوجه این نشده بودند که او چه کسی است. استیوی در جشنواره معتبر جاز مونترئوس با گروهش، Double Trouble می‌نواخت.

استیوی صحنه را به تسخیر خود درآورد و عملکرد فوق‌العاده و جذاب او با استفاده از سبک بلوز گیتار الکتریکی باعث شد در کوتاه‌مدت  به‌عنوان یک ستاره فوق‌العاده شناخته شود. از بدشانسی او، اغلب تماشاگران اروپایی که آن شب حضور داشتند، ظاهراً سبک سنتی و آکوستیک موسیقی بلوز را ترجیح می‌دادند. به‌طوری‌که بسیاری در طول کل اجرا، او را «هو» کردند و به او اعتراض کردند.

همیشه به مخاطبان گوش ندهید

مخاطبان و اطرافیان

تصور کنید چقدر ناراحت‌کننده و تکان‌دهنده است وقتی می‌شنویم دوره‌ی حرفه‌ای استیوی افسانه‌ای فقط هفت سال به طول انجامید و طی یک مرگ غم انگیز از دنیای موسیقی خداحافظی کرد. 

مهمترین درس‌هایی که باید از زندگی استیوی ری آموخت:

  • اول، استیوی اجرا را متوقف نکرد. او اعتراض مردم را نادیده گرفت و کار خود را ادامه داد. او برای نحوه‌ی اجرای منحصربه‌فرد خود سعی نکرد عذرخواهی کند و روش خود را عوض نکرد. او خود را با سلایق آن‌ها تطبیق نداد یا کارش را متوقف نکرد.
  • دوم، او با ادامه دادن راه خود و پافشاری بیشتر به موفقیت رسید. جشنواره جاز مونترو درواقع تبدیل به سکوی پرتابی شد که کل موسیقی استیوی را دگرگون کرد.

از اعتراض‌ها تا دیوید بووی

در جریان این جشنواره، دو مورد از بزرگ‌ترین ستاره‌های راک دیوید بووی (Bowie) و جکسون براون (Browne) اجرای استیوی را شنیدند. بووی تحت تأثیر قرار گرفت و از استیوی خواست تا در ضبط‌های آتی او (استیوی) بنوازد. سپس، براون به او و گروهش پیشنهاد داد تا با استفاده از استودیوی ضبط او آلبوم خود را منتشر کنند. بووی به استیوی ری کمک کرد تا وارد جریان اصلی راک اند رول شود.

با کمک استودیوی Browne آلبوم «Texas flood» یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین موسیقی‌های تاریخ راک (و بلوز) را ساخت.

راهی که شما باید در پیش بگیرید

اگر استیوی ری به اعتراض شنوندگان گوش می‌داد چه می‌شد؟

اگر او اجرای خود را به پایان نرسانده بود یا دو شب دیگر برای اجرا در دو جشنواره باشگاهی کوچک نمانده بود چه می‌شد؟

آیا کنسرت‌های بسیار خوبی که در آن بووی و براون او را کشف کردند، به او کمک کرد که کار خود را ادامه دهد؟

۲- باید تلاش کنید تا به جایی که می‌خواهید برسید.

۳- باید خودتان با همان صدای منحصربه‌فرد و سبک برقراری ارتباط، مسئول بازاریابی و فروش خودتان باشید.

مردم ممکن است به شما اعتراض کنند، اما دیگران (بسیاری از افراد دیگر) نیز شما را تشویق خواهند کرد. بر این تشویق‌ها تمرکز کنید و مسیری را که در پی آن بودید دنبال کنید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات