پیش‌نمایش گرندپری باکو 2017 فرمول یک؛ پیشتازی راننده‌های مرسدس بنز

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات فرمول یک 2017 در هشتمین مرحله‌ی خود ساعت ۱۷:۳۰ در پیست شهری باکو برگزار می‌شود.
تبلیغات

رقابت‌های حساس فصل ۲۰۱۷ فرمول یک، به پیست زیبا و شهری باکو رسیده است. رقابت فراری و مرسدس بنز و راننده‌های مطرح این تیم، سباستین فتل و لوئیس همیلتون، به اوج حساسیت رسیده است و فراری برای حفظ امید‌های قهرمانی خود محکوم به عملکرد بهتری نسبت به مرسدس بنز در رویداد پیش‌ رو است. این در حالی است که راننده‌‌های مرسدس بنز عملکرد به مراتب بهتری در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری داشتند. البته در این رقابت تمامی راننده‌ها باید تمرکز اصلی خود را بر عدم برخورد با دیواره‌های پیست بگذارند؛ موردی که در دور‌های تمرینی شاهد وقوع متعدد آن بودیم.

گرندپری آذربایجان 2017 فرمول یک

روز گذشته لوئیس همیلتون پس از قدرت‌نمایی در دور‌های تمرینی، بهترین زمان پیست را نیز به نام خود ثبت کرد تا امروز از جایگاه اول مسابقه را آغاز کند. پس از همیلتون، والتری بوتاس دیگر راننده‌ی مرسدس بنز حضور دارد؛ مرسدس بنز می‌تواند با یک استراتژی تیمی حساب‌شده، کیمی رایکونن و سباستین فتل را پشت سر راننده‌ی دوم خود نگه دارد تا همیلتون پیروزی راحتی به دست آورد.

گرندپری آذربایجان 2017 فرمول یک

در دو روز گذشته، خودروهای ردبول عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و بسیاری آن‌ها را اصلی‌ترین رقیب مرسدس بنز در گرندپری پیش‌ رو می‌دانستند. اما تصادف ریکیاردو و ایجاد مشکل فنی برای وشتاپن در Q3‌ باعث شد عملکرد ضعیف‌تری نسبت به راننده‌های فراری داشته باشند و جایگاه پنجم و دهم در خط استارت را از آن خود کنند. راننده‌ی ۱۹ ساله‌ی ردبول در این خصوص گفت:

بودن در جایگاه پنجم عملکرد خوبی نیست. در Q3 بسیار سریع‌تر از Q2 بودم؛ اما متأسفانه نقص فنی در کنترل جعبه‌دنده باعث شد در مسیر‌های مستقیم زمان زیادی از دست بدهم. البته همانطور که مشاهده کردید، توان پیشرانه‌های ما کمی افزایش یافته است و من از این موضوع خوشحالم. با این حال از جایگاه پنجم به هیچ وجه راضی نیستم و امیدوار بودم پس از خودروهای مرسدس بنز قرار بگیریم.
گرندپری آذربایجان 2017 فرمول یک

رقابت سنتی تیم‌های فورس ایندیا و ویلیامز که طی سه فصل گذشته همواره شاهد آن بودیم، در گرندپری باکو نیز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که سرجیو پرز و استبان اوکن عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود در تیم ویلیامز داشتند و پس از وشتاپن، جایگاه‌های ششم و هفتم را از آن خود کردند.لانس استرول جوان نیز پس از کسب امتیاز در گرندپری کانادا، اکنون با روحیه‌ای مضاعف خود را سریع‌تر از فیلیپه ماسای باتجربه نشان می‌دهد.

گرندپری آذربایجان 2017 فرمول یک

تیم مک‌لارن هم‌چنان ناامیدکننده ظاهر می‌شود و هر دو راننده‌ی این تیم در همان مرحله‌ی اول رقابت‌های زمان‌گیری، از دور مسابقه کنار رفتند. البته پیش از این نیز فرناندو آلونسو اعلام کرده بود که در باکو از انتهای خط استارت رقابت را آغاز خواهد کرد؛ زیرا واحد تولید توان خودروهای این تیم بروزرسانی گسترده‌‌ای تجربه کرده‌ است و در نتیجه تیم مک‌لارن با جریمه در جایگاه آغازین رویداد پیش‌ رو، روبرو خواهد شد. به همین دلیل مک‌لارن طی روز‌های گذشته عموما به بررسی خودرو و نقاط قوت و ضعف آن می‌پرداخت. با این حال آلونسو اعلام کرد که به دلیل ماهیت خاص پیست باکو و مسیر مستقیم زیاد آن، کسب امتیاز برای این تیم بسیار دشوار خواهد بود؛ زیرا پیشرانه‌های هوندا هنوز توان کافی برای رقابت با سایر خودروها ندارند.

گرندپری آذربایجان 2017 فرمول یک

در ادامه می‌توانید عملکرد تمامی راننده‌ها را در دور‌های زمان‌گیری گرندپری باکو مشاهده کنید.

گرندپری آذربایجان 2017 فرمول یک

اگر به مسابقات اتومبیلرانی علاقه دارید، رویداد امروز را از دست ندهید. گرندپری باکو رأس ساعت ۱۷:۳۰ آغاز خواهد شد و شبکه‌ی ورزش نیز به پخش مستقیم این رویداد خواهد پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات