محصول جدید لادا با نام XRAY معرفی شد

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لادا محصول جدید خود با نام XRAY معرفی کرد که مجهز به چرم آلکانترا و سیستم رهیاب ماهواره‌ای داچیا است.
تبلیغات

شاید با شنیدن نام لادا اولین محصولی که از این خودروساز روسی به ذهن بیاید، خودرویی کوچک در چهل سال‌ پیش است. البته شاسی‌بلند نیوا هم به‌عنوان یک خودروی پرطرفدار در بین آف‌رود سواران اروپا، همچنان پس از گذشت ۴ دهه روی خط تولید قرار دارد؛ اما این خودرو تنها محصول لادا نیست و این خودروساز، محصولات جدیدی نیز برای جایگزین کردن محصولات قدیمی خود دارد. یکی از این خودروها، مدل XRAY است که البته با توجه به ارتفاع سقف، می‌توان آن را در دسته‌ی کراس‌اوورها نیز طبقه‌بندی کرد. اکنون نسخه‌ای ویژه از این خودرو برای بازار داخلی روسیه معرفی شده است که در ادامه به مشخصات و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

لادا XRAY

دو نکته در مورد لادا XRAY وجود دارد که این خودرو را تبدیل به یک محصول متفاوت در بین تولیدات لادا می‌کنند. اولین نکته اینکه، مدل XRAY اولین لادایی است که دارای نسخه‌ی ویژه یا همان اسپشیال ادیشن است؛ موردی که پیش از این از یک خودروساز روسی مشاهده نشده بود یا اگر هم بوده، باید گفت عرضه‌ی نسخه‌های ویژه‌، کاری است که لادا به‌ندرت انجام می‌دهد. علاوه بر این، XEAY اولین محصول در تاریخ لادا است که صندلی‌های آن دارای پوشش چرم آلکانترا هستند؛ ضمن اینکه صندلی‌های جلو به گرم‌کن نیز مجهز شده‌اند.

لادا XRAY

در داخل کابین این خودرو می‌توان به مواردی چون پوشش چرمی غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده، تریم داخلی به رنگ مشکی براق و نورپردازی داخلی با لامپ‌های LED اشاره کرد که مورد آخر به هرچه لوکس‌تر و شکیل‌تر دیده شدن کابین خودرو کمک شایانی کرده است. سرنشینان این خودرو از امکانات دیگری چون سیستم تهویه‌ی خودکار تک نقطه‌ای در کنار دوربین دید عقب، بلوتوث، پورت USB، ورودی AUX و سیستم سرگرمی و رسانه‌ای ساخت داچیا بهره‌مند هستند که کنترلرهای مربوط به آن روی فرمان قرار دارند. 

قدرت مورد نیاز این خودرو به‌صورت استاندارد از طریق یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تنفس طبیعی بنزینی تأمین می‌شود که دارای  حجم ۱.۸ لیتر است و می‌تواند ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی این پیشرانه با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. آستانه‌ی قیمت تیپ Exclusive این مدل، حدود ۱۳ هزار دلار خواهد بود.

لادا XRAY

لادا XRAY در حقیقت خودرویی است که بر اساس پلتفرم داچیا ساندرو تولید شده و نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی و عرضه‌ی آن به بازار از فوریه‌ی ۲۰۱۶ آغاز شد. این خودرو در بازار روسیه با دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود که یکی ۱.۸ لیتری و دیگری ۱.۶ لیتری است. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری، دارای دو نسخه با قدرت خروجی متفاوت است که یکی ۱۰۶ اسب بخار و دیگری ۱۱۴ اسب بخار خواهد بود. همچنین بسته به تیپ انتخابی، این خودرو می‌تواند مجهز به آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه‌ی دوگانه و سنسور دنده‌عقب باشد.

لادا XRAY
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات