بزرگان دنیای فناوری آموختن چه مهارت هایی را توصیه می‌کنند

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برای موفقیت در آینده باید نسبت به کمبودهای خود آگاهی داشته باشید و مهارت‌های جدیدی که دنیا به آن‌ها احتیاج خواهد داشت، در خودتان پرورش دهید.
تبلیغات

همه‌ی ما حداقل یک بار از خودمان پرسیده‌ایم که یاد گرفتن چه مهارت‌هایی می‌تواند آینده‌ی ما را تضمین کند؟  جک ما، بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا، در مصاحبه‌ای که با شبکه CNBC انجام داده بود اعلام کرد افرادی که با تجزیه ‌و ‌تحلیل داده‌ آشنایی دارند و می‌دانند چگونه باید از آن‌ استفاده کنند، افرادی هستند که در آینده می‌توانند بسیار پیشرفت کنند. او در مصاحبه‌ی خود گفت: «اکنون آغاز پیدایش عصر داده است و در آینده داده‌ها دنیا را فرا خواهند گرفت. داده‌ها در آینده برای زندگی انسان‌ها بسیار مهم خواهند بود. ما امروزه نمی‌دانیم چگونه باید از این طریق پول دربیاوریم؛ اما می‌دانیم که باید از امنیت داده‌ها محافظت کنیم. یک روز داده‌ها قدرت زندگی بشر را به دست می‌گیرند و ما باید به فرزندان خود یاد دهیم که در استفاده کردن از داده‌ها هوشمندانه‌تر عمل کنند.» جک ما تنها رهبری نیست که می‌داند انسان‌ها چگونه و با کسب مهارت در چه زمینه‌هایی می‌توانند در کارشان پیشرفت کنند. ما در این مقاله‌ی زومیت، نظر ۵ نفر از رهبران بزرگ دنیا در رابطه با مهارت‌های کاربردی برای آینده را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

۱- ریچارد برنسون

Richard-Branson

«ارتباطات پایه و اساس دنیای ما هستند. ارتباطات باعث برقراری ارتباط انسان‌ها با یکدیگر می‌شوند و فرصت رشد و یادگیری را برای ما فراهم می‌کند. منظور از ارتباطات تنها یاد گرفتن توانایی خواندن و نوشتن نیست، بلکه فهمیدن حرف‌هایی است که در مکالمات زده می‌شود. به عقیده‌ی من ارتباطات مهم‌ترین مهارتی است که هر کارآفرینی باید برای کسب آن تلاش کند.»

۲- ایلان ماسک

Elon-Musk / ایلان ماسک

«بسیاری از انسان‌ها بیشتر از چیزی که خودشان فکر می‌کنند توانایی یادگیری دارند؛ اما برای آن تلاشی نمی‌کنند. نصیحت من به آن‌ها این است: دانش مانند یک درخت معنایی است. اصول اولیه و پایه، تنه‌ی درخت هستند و مسائل جزئی‌تر برگ‌های درخت را تشکیل می‌دهند. تنه‌ی یک درخت باید محکم و قوی باشد تا بتواند برگ‌ها را سر جای خود نگه دارد.»

۳- بیل گیتس

Bill-Gates

«من فکر می‌کنم علوم پایه مانند ریاضی و اقتصاد بازار کار خوبی در آینده دارند. تقاضای بازار برای این شغل‌ها حتی از کد نویسی بیشتر خواهد شد. اما شما باید بفهمید که مهندسان قادر به انجام دادن چه کارهایی هستند و چه کارهایی نمی‌توانند انجام دهند.»

۴- مارک زاکربرگ

Mark-Zuckerberg

«هیچ‌کس به تنهایی قادر به انجام دادن کارهای بزرگ نیست. اگر به گذشته نگاه کنید و کارهای بزرگی را که در دنیا انجام شده‌اند بررسی کنید، متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آن‌‌ها تنها توسط یک فرد انجام نشده است. بنابراین شما باید به دنبال ساختن یک تیم باشید. باید به دنبال افرادی باشید که دارای مهارت‌های تکمیل‌کننده هستند. مهم نیست چقدر بااستعداد هستید. زمانی که یک تیم تشکیل می‌دهید، متوجه می‌شوید چیزهای باارزش و سودمند زیادی وجود داشته‌اند که شما به تنهایی قادر به پیدا کردن آن‌ها نبوده‌اید.»

۵- جف بزوس

Jeff-Bezos

«من فکر می‌کنم صرفه‌جویی و کم خرج کردن درست مانند محدودیت‌ها ما را به سمت نوآوری هدایت می‌کند. تنها راه خارج شدن از یک جعبه این است که خودتان راه خروج از آن را طراحی کنید. ما زمانی که به دنبال جذب مشتری بودیم بودجه‌ی کافی برای تبلیغات نداشتیم. بنابراین از یک راه جایگزین استفاده کردیم. ما به هر وب‌سایتی که به آمازون لینک می‌داد، بخشی از درآمدمان را اختصاص می‌دادیم. ما خرید با یک کلیک را اختراع کردیم تا عملیات چک کردن را سریع‌تر انجام دهیم. این چیزها نیازی به بودجه‌ی بزرگ نداشت؛ بلکه ما به واسطه‌ی تفکر و تمرکز کردن بر مشتری توانستیم راه‌ حل مشکل را پیدا کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات