یوتیوب بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی یوتیوب از مرز ۱.۵ میلیارد نفر عبور کرده است.
تبلیغات

سوزان وویجیسکی پنجشنبه‌ی گذشته آمار جدیدی در رابطه با وضعیت کاربران یوتیوب و همچنین به‌روزرسانی‌های جدید این سرویس ارائه کرد. بر اساس اطلاعات جدید ارائه‌شده، یوتیوب ماهیانه بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر لاگین شده را میزبانی می‌کند. کاربران یوتیوب به‌صورت متوسط روزانه بیش از یک ساعت محتوای ویدیویی را تنها از طریق موبایل تماشا می‌کنند. داشتن بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر لاگین شده در ماه به این معنی است که از هر ۵ نفر جمعیت کره‌ی زمین یک نفر عضو سرویس یوتیوب است و به‌صورت ماهانه از این سرویس استفاده می‌کند. این مقام مسئول علاوه بر اطلاعات ارائه‌شده در مورد کاربران یوتیوب، در مورد سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های یوتیوب نیز اطلاعاتی ارائه کرد. بر اساس این اطلاعات، یوتیوب رد در آینده‌ی نزدیک محتوای تلویزیونی بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

از جمله‌ی مهم‌ترین وظایف ما نمایش ویدیوهای کاربران در بهترین حالت ممکن است. مهم نیست کاربران با چه فرمتی اقدام به ثبت ویدیو کنند. چه اهمیتی دارد که ویدیو به‌صورت افقی یا عمودی، با دوربین گوشی یا دوربین DSLR ضبط شده باشد؟در هفته‌های آینده، اپلیکیشن موبایل یوتیوب به‌صورت خودکار با سایزی که کاربران ویدیویی ضبط کرده باشند، هماهنگ خواهد شد و حتی می‌توان نحوه‌ی نمایش ویدیو را انتخاب کرد. برای مثال در صورتی که ویدیو به‌صورت افقی یا عمودی ضبط شده و حتی کادربندی آن به‌صورت مربع باشد، اپلیکیشن یوتیوب خود را با حالت نمایش ویدیو تطبیق خواهد داد.

سرویس پریمیوم یوتیوب تی‌وی که ابتدای سال جاری میلادی آغاز به کار کرد استه، در هفته‌های آینده فعالیت خود را به شهرهای جدیدی در داخل ایالات متحده‌ی آمریکا گسترش خواهد داد.

وویجیسکی همچنین به این نکته اشاره کرده است که دو تیم یوتیوب و دی‌دریم در حال همکاری با هم هستند تا فرمت جدیدی برای ثبت ویدیوهای واقعیت مجازی با عنوان VR180 ایجاد کنند. با استفاده از فرمت جدید، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا با هزینه‌ی بسیار کمتری که مربوط به تهیه‌ی تجهیزات نظیر دوربین است، اقدام به ثبت ویدیوی واقعیت افزوده کنند. یوتیوب برای ثبت ویدیوی واقعیت مجازی در حال همکاری با کمپانی ال‌جی، Yi و لنوو در کنار شمار دیگری از کمپانی‌ها است تا دوربین‌های VR180 جدیدی تولید کنند که هزینه‌ای برابر دوربین‌های کامپکت ارزان‌قیمت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات