FATF محدودیت‎های مالی ایران را یک سال دیگر تعلیق کرد

شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه بین‌المللی FATF روز جمعه اعلام کرد محدودیت‌ها و اقدامات تنبیهی خود را علیه ایران معلق می‌کند.
تبلیغات

گروه بین‌المللی اقدام مالی FATF که سال قبل هم اقدامات تنبیهی‌اش را علیه کشورمان متوقف کرده بود، امسال هم برای یک سال دیگر در نشست روز جمعه ۲ تیرماه ۱۳۹۶ اعلام کرد با توجه به پایبندی ایران به تعهداتش، این محدودیت‌ها را معلق نگه خواهد داشت.

با وجود رأی منفی برخی دولت‌ها که برای نشان دادن تصویر منفی از کشورمان تلاش می‌کردند، ایران به دلیل پیشرفت‌هایی که در گزارش مالی این گروه در زمینه‌ی اجرای برنامه‌های نظارت مالی داشته است، مانند سال گذشته موفق به تعلیق محدودیت‌ها به مدت یک سال دیگر شد.

طبق بیانیه این گروه، ایران تا زمان اجرای تمام اقدامات لازم برای رفع کاستی‌های شناسایی‌شده به‌طور کامل از لیست سیاه حذف نمی‌شود. ایران و کره‌ شمالی تنها کشورهایی هستند که در لیست سیاه این گروه بین‌المللی قرار دارند.

بنا به اعلام این سازمان، کارگروه اقدام مالی به دلیل اثبات تعهد سیاسی ایران و گام‌های مربوطی که ایران در چارچوب برنامه عملیاتی خود برداشته، تصمیم به تعلیق تدابیر متقابل گرفته است. این گروه همچنان به کنترل و نظارت خود ادامه خواهد داد و از تعهد سیاسی ایران در بخش مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و تصمیم تهران برای دریافت کمک فنی در جهت اجرای برنامه عملیاتی استقبال می‌کند.

تا زمانی که برنامه عملیاتی و اقدامات برای رفع نقایص در این برنامه تکمیل شوند، ایران در بیانیه‌ی عمومی کارگروه باقی خواهد ماند. کارگروه از ایران خواسته است نقایص خود در حوزه پولشویی و تأمین مالی تروریسم را به‌طور کامل برطرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات