فیسبوک با ابزاری جدید به مبارزه با سو استفاده از تصاویر پروفایل در هند می‌رود

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک با معرفی ابزاری جدید در کشور هند، قصد دارد به‌طور جدی به مبارزه با افرادی که از تصاویر کاربران سوء استفاده می‌کنند، بپردازد.
تبلیغات

کمپانی فیسبوک یک ابزار جدید برای حفاظت از تصویر پروفایل کاربران هندی معرفی کرده است تا مانع از کپی کردن، به اشتراک‌گذاری و سوء استفاده از این تصاویر شود. کاربرانی که از این سیستم امنیتی جدید استفاده می‌کنند، اطمینان خواهند داشت که افراد دیگر قادر نخواهند بود عکس‌های آن‌ها را ارسال یا دانلود کنند یا به اشتراک بگذارند و همچنین از تگ کردن نام خود توسط دیگران روی تصاویر جلوگیری خواهند کرد. برای بررسی بیشتر این موضوع با زومیت همراه باشید.

افراد از این پس شاهد یک کادر آبی روی عکس پروفایل خود خواهند بود که فیسبوک ادعا می‌کند حداقل درگوشی‌های اندروید «تا حد ممکن» مانع از گرفتن اسکرین‌شات توسط سایر کاربران از این تصاویر می‌شود.

این شبکه اجتماعی اعلام کرده است پس از باخبر شدن از امتناع برخی زنان هندی برای آپلود تصویر خود در این شبکه اجتماعی، این ابزار را برای این کاربران معرفی کرده است. این ابزارها با همکاری تعدادی از این سازمان‌ها ساخته‌ شده است و با تست‌های صورت گرفته، نشان داده شده است که تا حد زیادی باعث کاهش سوء استفاده‌ از تصاویر پروفایل کاربران می‌شود. برای مثال، فیسبوک می‌گوید اضافه کردن یک طراحی یا قاب در اطراف عکس‌ها باعث کاهش ۷۵ درصدی تمایل کاربران برای کپی گرفتن از آن‌ها می‌شود.

کاربران از هم‌اکنون می‌توانند به‌سرعت این قاب‌ها را در قالب سیستم امنیتی فیسبوک به تصاویر خود اضافه کنند؛ اما این ابزار یک‌شبه نمی‌تواند مانع از کپی کردن تصاویر پروفایل شما شود. سخنگوی فیسبوک گفته است آن‌ها در حال تلاش هستند تا مانع از گرفتن اسکرین‌شات توسط کاربران اندروید شوند؛ این در حالی است که کاربران همچنان می‌توانند به‌وسیله لپ‌تاپ‌ یا کامپیوتر رومیزی از این تصاویر اسکرین‌شات بگیرند. درواقع این قاب آبی‌رنگ یک نوع «نشانه بصری» از حفاظت به‌جای روش‌های سخت‌تر است.

بااین‌حال، اگر آزمایش‌ها نشان بدهند که این افزونه نسبتاً ساده می‌تواند این افراد فرصت‌طلب را متوقف کند، این ابزار می‌تواند یک گزینه بالقوه و مفید برای کاربران هندی فیسبوک به‌حساب بیاید. در حال حاضر فیسبوک مشخص نکرده است که آیا این ابزار یا ابزارهای مشابه را برای سایر کشورها نیز فعال می‌کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات