واقعیت افزوده ارزش سهام اپل را به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش می‌دهد

شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
واقعیت افزوده می‌تواند باعث افزایش ارزش سهام اپل به مقادیری شود که پیش از این سابقه نداشته است.
تبلیغات

معرفی سیستم واقعیت افزوده‌ی آرکیت از سوی اپل، شاید خود را در آینده به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده در دنیای واقعیت افزوده مطرح کند. اکنون نه‌تنها گروه‌هایی از توسعه‌دهندگان اقدام به انتشار شماری از ویدئوهای کنجکاوکننده در مورد توانایی‌های ابزارهای واقعیت افزوده‌ی اپل کرده‌اند؛ بلکه در هفته‌ی جاری نیز شرکت آیکیا از برنامه‌های خود برای عرضه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی واقعیت افزوده‌ی جدید برای آیفون خبر داد که کاربران را قادر خواهد ساخت تا پیش‌بینی کنند که وسایل و لوازم خانگی، هر کدام در منزل کاربر به چه شکلی قرار خواهد گرفت و چگونه به نظر خواهد رسید.

همان‌طور که کریگ فدریگی، مدیر ارشد اپل در بخش مهندسی نرم‌افزار، چند هفته پیش و در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل اعلام کرده بود، دامنه‌ی گسترده‌ی کاربران آیفون و آی‌پد به‌طور مؤثری باعث تبدیل آرکیت به بزرگ‌ترین پلتفرم واقعیت افزوده در دنیا خواهد شد.

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های مرتبط با آرکیت این است که پتانسیل پیشرفت و ارتقاء آن تنها توسط مرزهای تخیل توسعه‌دهندگان می‌تواند محدود شود و هیچ محدودیت دیگری برای توسعه و پیشرفت در آن وجود ندارد. به‌عنوان یک نتیجه از این گفته، استیون میلونوویچ از تحلیل‌گران UBS، بر این باور است که دست‌اندازی چشمگیر اپل به دنیای واقعیت افزوده باعث بالاتر رفتن ارزش سهام اپل خواهد شد. میلونوویچ در یک یادداشت پژوهشی که در پایگاه بیزنس اینسایدر منتشر شده بود، اشاره می‌کند:

اپل این توان را دارد که در یک دوره‌ی ۲ یا ۳ ساله، آی‌پد و آیفون را با سخت‌افزار پشتیبانی‌کننده از واقعیت افزوده، تجهیز کند؛ سخت‌افزارهایی از قبیل سنسورها، دوربین‌های سه‌بعدی و تراشه‌های سفارشی. چنین روندی در ترکیب با یک SDK یکپارچه‌شده در سیستم عامل iOS، می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌هایی به‌مراتب مهیج‌تر و بهتر از واقعیت افزوده در قیاس با تبلت‌های کنونی شود.

وی همچنین در نوشتار خود به ۱۰ ناحیه‌ای اشاره می‌کند که آرکیت اپل می‌تواند در آن‌ها به‌صورت بالقوه مفید باشد. این موارد شامل بازی‌ها، سلامت و پزشکی، بهبودهای خانگی، مشاور املاک و سایر موارد هستند. شایعه‌ای نیز بوده است مبنی بر اینکه اپل مشغول کار روی تولید نمونه‌ی اولیه از نوعی عینک مبتنی بر واقعیت افزوده است. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم چنین دستگاهی در آینده به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.

بر پایه‌ی آنچه ما تابه‌حال از توسعه‌دهندگان شنیده و دیده‌ایم، آرکیت دارای توان کافی برای فراهم آوردن تجربه‌های متنوع و گسترده در زمینه‌ی موبایل است. شاید اکنون دیگر بتوانیم دلیل صحبت‌های پرشور و مشتاقانه‌ی تیم کوک در چند ماه اخیر درباره‌ی واقعیت افزوده و پتانسیل فراوان آن را درک کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات