رفع اختلالات شدید اسکایپ پس از سه روز

اسکایپ از ۲۹ خرداد در اروپا، برخی از نقاط آمریکا و همچنین بخش‌های از کشورهای دیگر به دلیل حملات DDoS با اختلالات شدید روبه‌رو بود که بالاخره امروز به حالت عادی برگشت.

اگر از سرویس پیام‌رسانی صوتی، تصویری و متنی اسکایپ استفاده می‌کنید، احتمالا طی چند روز اخیر متوجه‌ اختلالات در این سرویس شده‌اید. طی سه روز گذشته پیام‌های کاربران اسکایپ به‌سختی ارسال می‌شد و حتی بسیاری قادر به ورود به نرم‌افزار این سرویس نمی‌شدند. 

مایکروسافت از زمانی که متوجه این مشکل شد، به‌سرعت مشکل کاربران ایالات متحده‌ی آمریکا را حل کرد؛ اما کاربران اروپایی همچنان با مشکل روبه‌رو بودند. 

هر چند مایکروسافت طی سه روزی که سرورهای اسکایپ تحت حمله‌ی DDoS بودند هیچ اطلاعاتی از دلیل بروز اختلالات اسکایپ ارائه نکرد؛ اما روز گذشته اعلام کرد که مشکل به‌کلی حل شده است. 

حمله DDoS یا (denial of service attack) به معنی سرازیر کردن درخواست‌های زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و...) آن سرور است؛ به‌طوری که سرویس‌دهی عادی آن به کاربران دچار اختلال یا از دسترس خارج شود. در این نوع حمله‌ها، در یک لحظه یا در طی یک زمان به‌صورت مداوم از طریق کامپیوترهای مختلف که ممکن است خواسته یا حتی ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته باشند، از یک یا چندین سرور درخواست دریافت اطلاعات می‌شود و به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعیت عادی مثل حالاتی که کامپیوترهای رومیزی دچار کندی یا توقف کامل می‌شوند، دچار وقفه در سرویس‌دهی یا حتی از دسترس خارج شدن سرویس می‌شود.

منبع softpedia

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید