رؤیای روبوریس به واقعیت تبدیل شد

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا پیش از این، حضور خودروهای خودران در مسابقات سرعت، یک فرضیه بود؛ اما روز گذشته با فناوری روبوریس عملیاتی شد تا خودروهای برقی و کاملا روباتیک، حضور موفقیت‌آمیزی در یک پیست واقعی داشته باشند.
تبلیغات

حدود یک ماه پیش، یکی از محصولات جدید شرکت روبوریس توانست بدون دخالت سیستم‌های کنترل از راه و با تکیه بر فناوری‌های خود، یک دور کامل در مسیر مسابقات فرمول E پاریس را بدون حادثه طی کند. این رویداد با توجه به سرعت پایین محصول روبوریس در پیست، چندان مورد توجه قرار نگرفت؛ اما این شرکت به‌تازگی توانسته است در برلین خبرساز شود.

ویدئوی جدیدی که روز گذشته توسط روبوریس منتشر شده است، از داخل کابین حرکت نسبتا سریع و پرشتاب یک خودروی خودران در پیست جایزه‌ بزرگ برلین را به تصویر می‌کشد. این فیلم کوتاه، کمی ترسناک به نظر می‌رسد؛ اما فناوری‌های به‌کاررفته در آن، فراتر از انتظار است، هرچند با رکوردهای انسانی فاصله‌ی زمانی بسیار زیادی دارد.

roborace-devbot

خودروهای خودران روبوریس، دوبوت (Devbot) نام‌گذاری شده‌اند. مدلی از این محصول که در پیست برلین حضور داشت، بر اساس پلتفرم خودروهای کلاس LMP3 ساخته شده است تا در ظاهر، قابل مقایسه با یک مدل مسابقه‌ای واقعی باشد و البته از مزایای آن‌ هم بهره‌مند شود. این مدل از دوبوت، دارای یک کابین مخصوص راننده است که البته برای جمع‌آوری اطلاعات خودرو و تنظیم ادوات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روبوریس ادعا می‌کند به‌زودی کلاس مسابقات خودران در حاشیه‌ی فرمول E شکل خواهد گرفت تا مدل‌های الکتریکی و بدون راننده، بدون ریسک به خطر افتادن جان انسان‌ها، با تکیه بر فناوری به رقابت با یکدیگر بپردازند. به نظر نمی‌رسد که این هدف، در آینده‌ی نزدیک حقیقی شود؛ اما با توجه به حضور انواع دوبوت در برلین و پاریس، سرعت پیشرفت بسیار بالایی دارد.

روبوریس Roborace

ابتدای خردادماه امسال، اولین محصول مستقل از شرکت روبوریس رونمائی شد. این خودرو، حتی فاقد جایگاه مخصوص راننده است و با چهار موتور برقی جداگانه، حدود ۳۰۰ کیلووات (معادل ۴۰۰ اسب بخار) قدرت دارد. روبوریس جدید می‌تواند به نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست ‌یابد که البته تاکنون عملی نشده است. روبوریس از مجموعه‌ی پیچیده‌ای از سنسورهای دیداری و اولتراسونیک استفاده می‌کند که همگی ساخت برند انویدیا هستند. تا سال آینده قرار است ۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته شود تا در ۱۰ تیم، به مسابقه با یکدیگر بپردازند.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که مانور خودروی دوبوت در پیست برلین را از نمای داخل کابین به تصویر می‌کشد.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات