تسک منیجر ویندوز حالا اطلاعات پردازنده‌ گرافیکی را هم نشان می‌دهد

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تسک منیجر ویندوز ۱۰ با یک سری قابلیت جدید به‌روزرسانی شد.
تبلیغات

شرکت مایکروسافت تسک منیجر ویندوز ۱۰ را به‌روزرسانی کرده است و حالا کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به پردازنده‌ی گرافیکی سیستم خود را هم در این بخش مشاهده کنند. البته این آپدیت فعلا برای کاربران ویندوز اینسایدر منتشر شده و انتشار عمومی آن برای به‌روزرسانی پاییز Creators ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده است.

تسک منیجر ویندوز ۱۰

در تب Performance تسک منیجر جدید مایکروسافت، یک بخش اختصاصی برای نمایش اطلاعات پردازنده‌ی گرافیکی رایانه اضافه شده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این بخش جدید، به اطلاعاتی مثل میزان استفاده از پردازنده‌ و حافظه‌ی گرافیکی و نسخه‌ی درایورها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، نمودارهای ارائه‌شده در تسک منیجر جدید ویندوز ۱۰ نشان می‌دهند که رایانه چگونه از حافظه‌ی پردازنده‌ی اختصاصی یا اشتراکی استفاده می‌کند.

تسک منیجر ویندوز ۱۰

بر اساس بازخورد کاربران

مایکروسافت می‌گوید بخش جدید نمایش داده‌های پردازنده‌ی گرافیکی بر اساس بازخورد کاربران توسعه داده شده است و فعلا در روزهای اولیه‌‌اش به سر می‌برد. این کمپانی اعلام کرده است که در آپدیت پاییز Creators ویندوز ۱۰، بهبودهای بیشتری در تسک منیجر اعمال خواهد شد. 

در ادامه بخشی از توضیحات مایکروسافت در مورد تغییرات جدید تسک منیجر ویندوز ۱۰ را با هم می‌خوانیم:

برای ایجاد تغییرات جدید، مهندسان ما از بازخوردهای ارسال‌شده توسط شما استفاده کرده‌اند و جمع‌آوری بازخوردهای کاربران در اولویت‌سنجی و برنامه‌ریزی‌های آینده تأثیر مهمی دارند. تب Performance اطلاعات مربوط به میزان استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی را برای هر یک از پردازش‌های گرافیکی مجزا (مثل رمزگشایی و رمزنگاری ویدیو) نشان می‌دهد. افزون بر آنچه گفته شد، در این بخش جدید می‌توان به آمار استفاده از حافظه‌ی گرافیکی نیز دسترسی داشت. در تب Details نیز جزئیاتی در مورد میزان استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی برای هر یک از پردازش‌ها ارائه شده است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که این بخش جدید همچنان در حال توسعه  است و به همین دلیل شاید در هنگام کار با آن با مشکلاتی مواجه شوید و در این شرایط، مثل همیشه از شما تقاضا داریم تا بازخوردها و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.
تسک منیجر ویندوز ۱۰

اگر می‌خواهید خودتان بخش جدید نمایش اطلاعات گرافیکی سیستم را مشاهده کنید، کافی است روی نوار وظیفه‌ی ویندوز راست کلیک و تسک منیجر را اجرا کنید. اگر تسک منیجر را در حالت مینیمال اجرا کرده‌اید، گزینه‌ی نمایش جزئیات بیشتر را کلیک کنید و سپس به تب Performance بروید. بخش جدید مربوط به پردازنده‌ی گرافیکی در پایین لیست جای داده شده است.

مشخصا اگر سیستم شما به بیش از یک کارت گرافیک مجهز باشد، در تسک منیجر جدید ویندوز ۱۰ بیش از یک بخش جدید برای نمایش اطلاعات پردازنده‌ی گرافیکی مشاهده خواهید کرد. البته مایکروسافت احتمالا این بخش‌ها را ترکیب خواهد کرد تا جزئیات هر کارت گرافیک با انتخاب نام آن پردازنده از لیست‌های کشویی در یک جایگاه یکسان فراهم شود.

سافت‌پدیا اعلام کرده است که در هنگام تست بیلد جدید آزمایشی ویندوز ۱۰، مشکلاتی در تسک منیجر جدید این سیستم‌عامل مشاهده کرده و حتی گاهی اجرای تسک منیجر با بروز خطا همراه بوده است. البته همان‌طور که اشاره شد، مایکروسافت همچنان در حال تکمیل تغییرات و قابلیت‌های جدید تسک منیجر ویندوز ۱۰ است و به همین دلیل انتظار می‌رود مشکلات اشاره‌شده به‌زودی و با انتشار آپدیت‌های بعدی رفع شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات