هوندا HR-V پاییز وارد ایران می شود

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با ثبت سفارش هوندا HR-V، جدیدترین رقیب نیسان جوک و تویوتا CH-R تا نیمه دوم امسال وارد بازار داخلی کشور خواهد شد.
تبلیغات

شاسی بلند کوچک هوندا با نام HR-V که برگرفته از عبارت Hi-rider Revolutionary Vehicle است، برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد و نسل اول آن تا سال ۲۰۰۶ تولیدش ادامه داشت. نسل اول HR-V، با چهره‌ای ناموزن و عجیب در هیچ کلاسی از خودروهای زمان خود قرار نمی‌گرفت و به اعتقاد کارشناسان یکی از علت‌های توقف تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۴ همین بینظمی عجیب در طراحی و فرم بدنه خودرو بود.

با تغییر رویکرد بازار به سمت خودروهای کراس‌اوور و موفقیت برادر بزرگتر HR-V یعنی شاسی بلند CR-V، هوندا در سال ۲۰۱۴ مجددا به فکر بازتولید این خودرو افتاد. اگرچه که خط تولید HR-V در کشورهای مختلف مانند برزیل و مکزیک از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را مجددا آغاز کردند، اما هوندا نسل دوم این خودرو را به عنوان مدل ۲۰۱۶ به مشتریان دیگر کشورها، تحویل داد.

Honda HR-V

از  ظاهر HR-V کاملا مشخص است که با شاسی بلندی بزرگ با بدنه‌ای عضلانی روبرو نیستیم اما هوندا تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند رقبای جهانی خود در این کلاس را تحت تاثیر قرار داده و سهم بیشتری از بازار را نصیب خود کند. گواه این مطلب افزایش ۱۰۰ درصدی فروش این خودرو در سال گذشته است به نحوی که در اولین سال ورود آن به بازارها یعنی سال ۲۰۱۵ تنها ۴۲ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفت اما سال ۲۰۱۶ این رقم به ۸۲ هزار دستگاه رسید.

شاسی‌بلند جدید هوندا با پیشرانه ۱.۸ لیتری هوندا سیویک در ایران به فروش خواهد رسید و هنوز مشخص نیست که کدامیک از تیپ‌های LX ،EX و EX-L برای فروش در بازار داخل انتخاب خواهد شد. از مهمترین ویژگی‌های این ژاپنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:چراغ‌های هالوژنی جلو، شیشه‌های دودی عقب، آینه‌های تاشو برقی،آینه عقب الکتروکرومیک، سانروف برقی با پرده برقی، مانیتور 5 اینچی استاندارد، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، فرمان برقی، کمکی حرکت در سربالایی، ترمز پارک و ABS، تنظیم هوشمند صدای سیستم صوتی با سرعت خودرو، دوربین عقب با خطوط کمکی پارک.

Honda HR-V

رقبای اصلی شاسی بلند جدید هوندا در بازار ایران را می‌توان نیسان جوک، تویوتا CH-R و میتسوبیشی ASX دانست. بنابراین تصور بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی برای این خودرو دور از ذهن نیست. هرچند که خودروهای دیگری مانند پژو 2008، رنو کپچر و سانگ‌یانگ تیوولی از لحاظ ظاهری و سایز بدنه با هوندا HR-V مطابقت دارند اما به واسطه شرایط بازار ایران عملا آنها را نمی‌توان رقیبی برای HR-V دانست. انتظار می‌رود اولین محموله این خودرو در تابستان وارد کشور شده و در پاییز به مشتریان تحویل داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات