۳ عنصر اساسی در یادگیری موثر

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چگونه می‌توان به طور موثر چیزی را آموخت؟ این مساله به ۳ فاکتور اساسی بستگی دارد که مدیر ارشد اجرایی MasterClass آنها را معرفی می‌کند.
تبلیغات

دیوید راجیر هم-موسس و مدیر ارشد اجرایی شرکت MasterClass در پاسخ به سوالی درباره آموزش و یادگیری موثر می‌گوید: یک پاسخ صادقانه است که هنوز سعی در یافتن توضیح دقیق و کامل آن داریم.

اما در عین حال فکر می‌کنم مشکل اصلی در این مسیر سیستم آموزشی در مدرسه‌ها است که باور دارند بهترین راه برای یادگرفتن از طریق چیزی است که آموزگار می‌خواهد به شما آموزش دهد و به خاطر شما بسپارد.

مقاله‌های بسیار، تحقیقات گسترده و پاسخ‌های متنوعی در جواب به این سوال وجود دارد؛ اما پاسخ خوب و جامعی هنوز به آن داده نشده و به همین دلیل است که من باور دارم اشکال از سیستم آموزشی است که دهه‌ها است هیچ تغییر بنیادینی در آن بوجود نیامده است.

ترکیب این ۳ فاکتور اساسی می‌تواند در یادگیری موثر، نقش ایفا کند:

۱. آموزگاران فوق‌العاده

 آنها باید چیزی که درس می‌دهند را عاشقانه دوست داشته باشند. باید بیشتر از آنچه شما می‌دانید دانش و سواد داشته باشد (درباره چیزی که درس می‌دهند) و باید الهام بخش شما برای یادگرفتن بیشتر باشند.

۲. داستان‌گویی عالی

 تحصیلات می‌تواند و باید جذاب باشد. اگر نیست، شما یاد نخواهید گرفت مگر آنکه مجبور باشید (و این همان فشاری است که در مدرسه به بچه‌ها وارد می‌شود.) این همان بخشی بود که به ما الهام بخشید تا برندگان جوایز اسکار و امی را به طراحی روش تدریس کلاس‌هایمان تشویق کنیم.

۳. دفاع از ایده ها

شما به کسی نیاز دارید که به تفکر شما تلنگر وارد کند وشما را به چالش بکشد تا آنچه در فکر دارید تفسیر کنید. این شخص می‌تواند معلم شما یا دوست شما، یک گروه کتاب‌خوانی یا یک دستیار آموزشی یا هر شخص دیگری باشد. به همین دلیل است که داشتن یک گروه و انجمن فعال در کلاس‌ها می تواند بسیار تاثیرگذار و کارآمد باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات