اپل هنوز در مورد اسکنر اثر انگشت آیفون 8 به نتیجه نرسیده است

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی تا چند ماه دیگر از آیفون 8 رونمایی خواهد شد که گفته می‌شود هنوز اپل درباره اسکنر اثر انگشت این گوشی به قطعیت نرسیده است.
تبلیغات

با اینکه خیلی‌ها تا چند ماه دیگر منتظر رونمایی از آیفون انقلابی اپل هستند؛ ولی گفته می‌شود تکنولوژی یکپارچه‌سازی اسکنر اثر انگشت و نمایشگر اولد آیفون 8 برای کوپرتینونشین‌ها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. یکی از تحلیل‌گران بازار مدعی شده است که اپل هنوز نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری قطعی نکرده و بی‌شک تا پایان ماه ژوئن از بین سه گزینه‌ی موجود، یکی را انتخاب خواهد کرد.

تیموتی آرکوری، تحلیل‌گر Cowen and Company، پیش‌تر بر اساس اسناد به‌دست‌آمده از وب‌سایت اپل اینسایدر، اعلام کرده بود که سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه نخواهد بود. سه گزینه‌ی مورد نظر شامل کم کردن ضخامت پوشش شیشه‌ای در قسمت سنسور مورد نظر، ایجاد یک حفره در پوشش شیشه‌ای برای دسترسی به سنسور نوری یا سنسور اولتراسونیک و استفاده از فیلم‌سنسور یکپارچه با نمایشگر است که از تکنولوژی لمس خازنی یا مادون قرمز پشتیبانی می‌کند.

بدون در نظر گرفتن گزینه‌ی انتخابی اپل، هر نتیجه‌ای که حاصل شود به گفته‌ی آرکوری، قطعا آیفون 8 با یک یا دو ماه تأخیر روانه‌ی بازار خواهد شد. این تحلیل‌گر میزان فروش گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه سپتامبر را ۴۶ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بود که از برآورد ۴۷ تا ۴۸ میلیونی وال‌استریت ژورنال کمتر است.

آرکوری تخمین‌ زده است که اپل بتواند در فصل تعطیلات پیش رو، ۹۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش برساند.

تاکنون آرکوری با قطعیت در مورد آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس صحبت نکرده است و گفته شاید معرفی این دو گوشی بتواند بر فروش دوره‌ی سپتامبر مؤثر باشد. شایعاتی منتشر شده است که این دو گوشی از نمایشگر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی LCD، دکمه‌ی فیزیکی هوم و برخی از مشخصات مشابه آیفون 8، مانند شارژ بی‌سیم بهره خواهند برد.

از طرف قرار است آیفون به یک نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد با حاشیه‌ی کم و دکمه‌ی مجازی مجهز شود. همچنین این گوشی از یک دوربین دوگانه‌ی عمودی، لنز دوگانه و سنسورهایی در جلوی گوشی برای تشخیص سه‌بعدی چهره بهره خواهد برد.

آرکوری گفته است بهای سهام اپل همچنان با قیمت هدف ۱۶۰ دلار ادامه خواهد یافت و پیش‌بینی کرده است اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، ۴۹.۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. البته این میزان یک میلیارد دلار کمتر از پیش‌بینی وال‌استریت ژورنال است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات