لپ تاپ ASUS ROG G752 سفینه فضایی که آمده انسان را از روی زمین بردارد

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ASUS ROG G752 یکی از زیباترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ شرکت ایسوس که جایزه بهترین طراحی بدنه را در سال 2016 گرفته است.
تبلیغات

مدل ASUS ROG G752 جدیدترین عضو از سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی با برند (Republic of Gamers) و مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی G751 از شرکت ایسوس است که در سال ۲۰۱۵ میلادی با طراحی و بدنه‌ای جدید و سخت‌افزاری به‌روز، معرفی شد که توسط شرکت رایان کاوه در ایران توزیع شده است. 

در ادامه با بررسی لپ‌تاپ مخصوص بازی ایسوس G752 در این سایت همراه شوید:

لپ تاپ گیمینگ

مشخصات فنی ROG G752VS:

  •  پردازنده: اینتل Core i7-7700HQ با فرکانس پردازشی 2.8 تا 3.8 گیگاهرتز، به همراه واحد گرافیکی Intel 630 HD و حافظه کش 6 مگابایت
  •  نمایشگر: 17 اینچی Anti-Glare با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (Full HD)
  •  پردازنده‌ی گرافیکی: انویدیا GeForce GTX 1070 GDDR5 با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم
  •  حافظه‌ی رم: 16و 32 گیگابایت از نوع DDR4
  •  حافظه‌ی داخلی: یک ترابایت به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD
  • درایو نوری: بلوری رایتر  Bluray-RW
  • درگاه‌های ارتباطی: 3 عدد USB 3.0، یک درگاه USB نوع C، شیار کارت SD، خروجی هدفون/میکروفون، HDMI، درگاه شبکه
  • باتری: 8 سلولی لیتیوم-یون 
  • کیبورد: سایز کامل همراه با پد مخصوص شماره‌ها
  • ابعاد: 23-43 × 334 × 428 میلی‌متر
  •  سیستم عامل: ویندوز ۱۰ اورجینال

نقد و بررسی  

وقتی در مورد لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی صحبت می‌کنیم، پای ثابت این‌طور لیست‌ها، مدلی مثل سری ROG G شرکت ایسوس است. این‌ همان مدلی است که از ابتدای عمر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی حضور داشته‌، تمام آزمون‌هایش را پس داده‌ و اکنون دیگر به بلوغ رسیده‌ است.

طراحی و کیفیت ساخت  

بزرگ‌ترین تفاوت G752 در مقایسه با مدل‌های سال گذشته (یعنی سری G751) به ظاهر براق و جدیدش برمی‌گردد؛ برخلاف مدل‌های گذشته که بدنه‌ای تیره و نوک‌مدادی با حداقل استفاده از آلومینیوم داشتند، تمام بدنه‌ی G752 به جز فضای اطراف کیبورد، نقره‌ای‌رنگ است و اکثر قسمت‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند یا حداقل روکشی آلومینیومی دارند؛ حتی قاب زیر دستگاه هم آلومینیومی است. اگر مدل‌های پیشین این لپ‌تاپ‌ها قرار بود احساس یک ماشین نظامی را در ذهن کاربران ایجاد کنند، G752 مثل یک سفینه‌ی فضایی بزرگ است که آمده نسل انسان را از روی زمین بردارد. ظاهر این لپ‌تاپ به‌قدری جذاب است که توانست جایزه‌ی طراحی Red Dot Design 2016 را به خودش اختصاص دهد.

لپ تاپ گیمینگ

سرعت و عملکرد

برای بازی‌کننده‌ای که قرار است این همه برای تفریحش هزینه کند، هیچ اهمیتی ندارد که لپ‌تاپ مخصوص بازی‌اش چقدر زیباست یا اینکه از آلومینیوم ساخته شده یا از پلاستیک؛ اینجا سوال اصلی این است که «آیا می‌توانیم Crysis را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنیم؟» کسی که این لپ‌تاپ را می‌خرد، می‌خواهد همه‌ی بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند و تعداد فریم‌ها و کیفیت بازی‌هایش را به رخ کنسول‌بازها بکشد. ایسوس هم خوب می‌داند که با چه قشر متعصبی طرف است و چیزی کمتر از بهترین‌های موجود را در اختیارشان نمی‌گذارد. سری G752 با پیکربندی‌های مختلفی عرضه شده است. حتی اگر یک درصد می‌خواهید این لپ‌تاپ را برای کار دیگری جز بازی‌کردن بخرید، باید بدانید که هیچ پردازشی نیست که بتواند عرق این دستگاه را دربیاورد. هر گونه محاسبات سنگینی مثل برنامه‌نویسی، ویرایش ویدیو و کار با نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی، به‌راحتی انجام می‌شوند.

سیستم خنک کننده منحصربه‌فرد

سیستم خنک‌کننده‌ی G752 از دو فن بزرگ به علاوه‌ی تعداد زیادی لوله‌ی انتقال حرارت تشکیل شده است که هوای محیط را از کف دستگاه مکش کرده و پس از عبور از روی پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی، از دریچه‌های بزرگی که پشت لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند، خارج می‌کنند. این فن‌ها چه هنگامی که فقط در محیط ویندوز گشت‌وگذار می‌کنید و چه هنگام اجرای بازی‌های سنگین، صدای زیاد و آزاردهنده‌ای تولید نمی‌کنند؛ ولی درعین‌حال، به‌خوبی از پس خنک نگه‌داشتن این قطعات قدرتمند برمی‌آیند. در نظر داشته باشید مدل‌هایی که از پردازنده‌ی گرافیکی GTX 980M استفاده می‌کنند، سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ای را به نام 3D Mobile Vapor Chamber به کار می‌گیرند. در این سیستم خنک‌کننده، پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی از لوله‌های انتقال حرارت مجزایی استفاده می‌کنند تا گرمای تولیدشده، با سرعت بیشتری انتقال یابد.

نمایشگر و بلندگوها

همان‌طور که از نام G752 مشخص است، تمام مدل‌های این سری از نمایشگرهایی ۱۷ اینچی استفاده می‌کنند. این نمایشگرها از فناوری IPS استفاده می‌کنند تا مشکل زوایای دید در آن‌ها حل شود و بتوانند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را نشان دهند. رنگ‌های تولیدشده توسط نمایشگر، زنده و طبیعی هستند و به‌جز بازی‌کردن، برای کارهای گرافیکی و ویرایش عکس و ویدیو هم مناسب است. همه‌ی خوبی‌های نمایشگر یک لپ‌تاپ بالارده، در G752 مشاهده می‌شود. روشنایی و نسبت کنتراست تصویر بالاست و یک روکش مات هم برای جلوگیری از انعکاس محیط، روی نمایشگر قرار دارد. به علاوه، ازآنجایی‌که پردازنده‌های گرافیکی GTX 970M و GTX 980M قادر به اجرای روان بازی‌ها در رزولوشن 4K نیستند، انتخاب دقت Full HD یعنی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای نمایشگر سری G752، حرکت هوشمندانه‌ای از سمت ایسوس محسوب می‌شود. بلندگوهای G752 جای خیلی عجیبی قرار دارند. در حالتی که لپ‌تاپ بسته باشد، هیچ ردی از بلندگوها دیده نمی‌شود؛ ولی اگر دستگاه را باز کنید، متوجه می‌شوید که دقیقا پشت دریچه‌های خروج هوا و در فضای بین نمایشگر و آن‌ها، یک شبکه تعبیه شده است که در آن، دو بلندگوی استریو قرار دارد. به جز این دو، یک ساب‌ووفر بزرگ هم در کف دستگاه قرار دارد که در کنار هم، صدایی بلند و باکیفیت تولید می‌کنند. در حقیقت حتی برای گوش‌کردن به موسیقی یا تماشای فیلم هم، به استفاده از بلندگوهای جداگانه نیازی نخواهید داشت. دو نرم‌افزار جالب Sonic Studio و Sonic Radar هم به طور پیش‌فرض نصب هستند که اولی باعث بهبود کیفیت ضبط صدای بازی‌کننده هنگام اجرای بازی می‌شود و دومی‌، همان‌طور که از نامش مشخص است، یک رادار روی صفحه قرار می‌دهد تا مکان صداهایی مثل شلیک گلوله، قدم‌ها و دیگر صداهای بازی را نشان ‌دهد.

کیبورد و تاچ‌پد

ایسوس برای تبلیغات G752 از اصطلاحی به نام «کیبورد با قابلیت Anti-Ghosting» استفاده می‌کند. اما این فناوری «ضد-سایه‌اندازی» یا همان Anti-Ghosting دقیقا چیست؟ تصور کنید در حال انجام بازی هستید و بنا به دلایلی مجبورید که چند کلید را به صورت هم‌زمان فشار داده و این کار را چند مرتبه پشت سر هم انجام دهید. با کیبوردهای جزیره‌ای معمول در لپ‌تاپ‌ها که چندان هم مناسب بازی نیستند، معمولا این وسط‌ها، تعدادی از کلیدها یا مجموعه‌ای از دستورات شناسایی نمی‌شوند. به این مورد در اصطلاح «سایه‌اندازی» (Ghosting) می‌گویند. ایسوس برای برطرف‌کردن این موضوع، امکانی را با عنوان Anti-Ghosting به کیبورد G752 اضافه کرده است که هم‌زمان امکان شناسایی ۳۰ کلید را به آن می‌دهد. به علاوه، LEDهای مربوط به نور پس‌زمینه‌ی قرمز کیبورد، دقیقا در وسط کلیدها تعبیه شده‌اند تا از هدررفتن نور در فضای اطراف کلیدها جلوگیری کنند و ظاهر تمیزتری داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به تلگرام رایان کاوه بپیوندید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات