تدابیر تسلا موتورز برای تأسیس اولین کارخانه در چین

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیاست جدید خودروساز آمریکایی برای افزایش فروش و کاهش مالیات، انتقال بخشی از تولید به خارج از این کشور است.
تبلیغات

تسلا برای افزایش فروش خود در کشور چین، در حال مذاکره برای ساخت کارخانه تولیدی در منطقه صنعتی لینگانگ است. بر طبق یک گزارش، تسلا موتورز در آینده‌ نزدیک برای تولید انواع مدل‌های خود، با کشور چین به توافق خواهد رسید. این اقدام برای افزایش رقابت محلی این شرکت خودروساز انجام می‌گیرد.

برند تسلا برای ساخت اولین کارخانه تولیدی خود در منطقه صنعتی لینگانگ چین، با این کشور در حال مذاکره است؛ توافقنامه یادشده به‌زودی معرفی خواهد شد. طبق قوانین فعلی چین، تسلا برای راه‌اندازی این کارخانه و به‌منظور تثبیت هویت و جایگاه خود در این منطقه، باید حداقل با یکی از شرکت‌های محلی چینی سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهد.

نکته کلیدی برای تسلا موتورز، توجه به سه برابر شدن درآمد این شرکت در سال گذشته تا رقم ۱ میلیارد دلار است. هرچند تولید داخلی باعث کاهش ۲۵ درصد از مالیات اعمال‌شده بر واردات قطعات برای خودروهای مدل S و مدل X این شرکت می‌شود و مهم‌تر اینکه مدل ۳ این خودروساز آمریکایی در راه است و برنامه‌ریزی شده تا این برند را به فروش سالانه ۵۰۰ هزار خودرو برساند. علاوه بر این، چین از سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش خودروهای الکتریکی دنیا بوده است و دولت این کشور قصد دارد طی ده سال آینده فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی را ده برابر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات