نوبیا گوشی Z17 را معرفی کرد؛ پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸ گیگابایت رم

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی چینی نوبیا از جدیدترین پرچمدار خود به نام Nubia Z17 رونمایی کرد که مشخصات قدرتمندی دارد.
تبلیغات

نوبیا که زیر مجموعه‌ی کمپانی زدتی‌ای به شمار می‌رود، از جدیدترین پرچمدار خود به نام زد 17 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند نیز همانند دیگر پرچمداران بازار، مشخصات فنی جذابی دارد. حاشیه‌های نمایشگر گوشی نوبیا زد 17 در قسمت‌های کناری بسیار کم در نظر گرفته شده است، اما همچنان در بخش‌های بالا و پایین صفحه نمایش می‌توان مقداری حاشیه را مشاهده کرد. زد 17 قرار است به عنوان جایگزین گوشی نوبیا زد 11 که سال گذشته معرفی شد، وارد بازار شود. اما پرچمدار جدید نوبیا مشخصات مهمتری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گوشی نوبیا Z17 به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، محافظ گوریلا گلس و فناوری In-Cell، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس کاری ۲.۴۵ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ مجهز شده است. نوبیا برای پرچمدار جدید خود از یک ترکیب دوربین دوگانه در پشت دستگاه بهره گرفته است که جذاب به نظر می‌رسد. این گوشی از یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برد که امکان زوم اپتیکال دو برابری نیز در این ترکیب دوربین فراهم شده است. گشودگی دیافراگم این دو لنز به ترتیب f/2.0 و f/1.8 است که از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌گیرد.

در قسمت جلوی دستگاه یک ماژول ۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلو در نظر گرفته شده است که از یک لنز عریض با زاویه دید ۸۰ درجه با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند. نوبیا زد 17 دارای یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4.0 کوالکام است. از نظر طراحی، پرچمدار جدید نوبیا بسیار زیبا بوده و برای آن از یک بدنه‌ی فلزی یکپارچه استفاده شده است. نکته قابل توجه این است که این گوشی جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری ندارد.

نوبیا زد ۱۷

نوبیا زد 17 دارای سه مدل است. مدل اول و دوم با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و مدل سوم با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود. باید اشاره کنیم که تمام نسخه‌های این گوشی از رم LPDDR4 و حافظه‌ی پرسرعت UFS 2.1 بهره می‌برند. از دیگر مشخصه‌های پرچمدار نوبیا می‌توان به گواهی‌نامه‌ی IP68 برای ضد آب و ضد گردوغبار بودن، تراشه‌ی NFC، اسپیکرهای Dolby Atoms، و تکنولوژی Frame Interactive 3.0 (فریم تعاملی) نوبیا اشاره کرد.

نوبیا برای این گوشی رابط کاربری Nubia UI 5.1 و  سیستم عامل اندروید ۷.۱.۱ با موتور هوشمند NeoSmart را در نظر گرفته است که به کمک این ویژگی، تجربه‌ی نرم‌افزاری شما با استفاده از ردیابی عادات استفاده‌ی شما از گوشی، بهبود می‌یابد.

این گوشی در پنج رنگ سیاه، قرمز، آبی (فقط برای مدل مجهز به رم ۸ گیگابایتی)، طلایی و مشکی طلایی (فقط برای مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) وارد بازار می‌شود. قیمت نوبیا زد 17 مدل ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ۴۱۰ دلار، مدل مشابه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ۵۰۰ دلار و قوی‌ترین مدل با ۸ گیگابایت رم ۵۹۰ دلار است.

امکان پیش‌خرید هر سه مدل تا ۵ ژوئن امکان‌پذیر است و فروش قطعی از روز ششم آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات