آغاز پیش‌تولید ون الکتریکی در فولکس واگن

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چند ماه پیش، مدل مفهومی فولکس از یک ون الکتریکی در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. این خودرو، مورد توجه مردم و کارشناسان قرار گرفت و حالا برای تولید نهائی آماده می‌شود.
تبلیغات

دی‌ماه سال گذشته، مدل مفهومی I.D. Buzz به‌عنوان یک خودروی الکتریکی در کلاس ون، رونمایی شد. این محصول علاوه بر بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن، به دلیل آنکه یادآور یکی از مشهورترین تولیدات تاریخ فولکس‌واگن بود، اهمیت دارد. اولین بار در سال ۱۹۴۹، ون تجاری فولکس با نام اختصاری تایپ 2 رونمایی شد. این مدل که در بسیاری از کشورهای دنیا به میکروباس (اتوبوس کوچک) و کامبی مشهور است، با استقبال زیادی در بازار جهانی مواجه شد و پس از مدل بیتل (فولکس قورباغه)، موفق‌ترین محصول تاریخ فولکس‌واگن لقب گرفت.

فولکس واگن Buzz

برند I.D به‌تازگی در گروه فولکس‌واگن تأسیس شده است تا تولید‌کننده‌ی تخصصی خودروهای الکتریکی باشد. به نظر می‌رسد این شرکت، با محصولی بر پایه‌ی مدل مفهومی I.D. Buzz تولید خود را آغاز کند. هربرت دیس، از مدیران ارشد فولکس‌واگن؛ در این‌ باره می‌گوید:

خودروهای خاطره‌انگیز، اهمیت زیادی برای شرکت ما دارند. فولکس همچنان در حال فروش موفق مدل بیتل در امریکا است، اما محصولات دیگری، مثل میکروباس هم وجود دارند که ما تصمیم داریم، تولید مجدد آن‌ها را آغاز کنیم.

ون آینده‌ی فولکس، با استفاده از پلتفرم MEB ساخته خواهد شد که مخصوص خودروهای برقی تهیه شده است. اطلاعات دقیقی از نمونه‌ی نهائی این خودرو در دسترس نیست؛ اما احتمال زیادی وجود دارد که مدل تولیدی، مشابه خودروی مفهومی I.D. Buzz باشد. این خودرو، با دو پیشرانه‌ی الکتریکی روی محورهای جلو و عقب معرفی شد که مجموع قدرت ۳۷۰ اسب بخار فراهم می‌کرد. باتری‌های I.D. Buzz با ظرفیت ۱۱۱ کیلووات ساعت معرفی شدند که با شارژ کامل، برای حرکت تا مسافت ۴۳۴ کیلومتر کافی خواهند بود. نکته‌ی جالب در این محصول فولکس، تکمیل ۸۰ درصد از کل ظرفیت باتری‌ها ظرف ۳۰ دقیقه است که برای چنین خودرویی، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

فولکس واگن ID BUZZ

یکی از ویژگی‌های پلتفرم MEB که در I.D. Buzz هم مشهود بود، جایگذاری باتری‌ها در کف خودرو است. این سبک طراحی همراه با حضور پیشرانه‌ها در نزدیکی چرخ‌ها، فضای مناسبی برای سرنشینان و قسمت بار فراهم می‌کند که برای خودرویی در کلاس ون، راهگشا و دارای اهمیت است. مدیران فولکس ابراز امیدواری کردند که نسخه‌ی وانت و مدل مناسب کمپینگ از این خودرو تولید شود.

استفاده از فناوری خودران در محصولات الکتریکی فولکس، بیش از پیش مطرح شده است و این احتمال وجود دارد که خودروهای آینده‌ی این برند که با پیشرانه‌ی برقی تولید شوند، پیشرفته‌تر از دیگر مدل‌ها در بحث فناوری خودران باشند. چنین محصولاتی احتمالا در نسخه‌ی پایه و ارزان‌ترین نمونه، با آپشن‌های کارآمدی مثل کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار، رادار ۳۶۰ درجه، هشدار تشخیص اجسام در نقطه‌ی کور و امثال آن‌ها ارائه خواهند شد.

فولکس واگن ID BUZZ

کلوس بیشاف، مدیر ارشد طراحی فولکس، به خبرنگاران گفت:

طرح I.D. Buzz، صرفا یک خودروی مفهومی چشم‌نواز با رینگ‌های بزرگ سایز ۲۲ اینچ نیست. ما قدم‌هایی مهم و عملی در تولید این خودرو برداشته‌ایم تا موفق‌ترین محصول دنیا در این سبک، ساخته شود. طراحی این خودرو بسیار ساده و در عین حال، با سطوح همگن و یکپارچه است. اصول طراحی گذشته و آینده‌ی خودروهای فولکس در این مدل تلفیق شده‌اند تا محصولی تاریخ‌ساز خلق شود.

مدیران فولکس واگن زمان دقیقی برای تولید این محصول اعلام نکرده‌اند؛ اما می‌توان اطمینان داشت که در بهترین حالت، سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ شاهد عرضه‌ی ون الکتریکی فولکس باشیم. در صورت تولید این خودرو تا چهار سال دیگر، می‌توان امیدوار بود که با سطح ۳ فناوری خودران ارائه شود.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاه معرفی خودروی مفهومی I.D. Buzz از فولکس‌واگن باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات