فعالیت جدید گوگل و یوتیوب برای مبارزه با محتوای تروریسم

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یوتیوب در راستای مبارزه با محتوای تروریستی در فضای آنلاین، قوانین جدیدی وضع و اجرایی خواهد کرد.
تبلیغات

سرویس ویدیویی یوتیوب امروز اعلام کرد که چهار قدم جدید در راستای مبارزه با محتوای تروریستی برخواهد داشت. گوگل به‌عنوان شرکت مادر یوتیوب، برنامه‌ی گسترده‌ای برای مبارزه با محتوای مجرمانه و تروریستی دارد؛ این شرکت در نظر دارد علاوه بر حذف این دسته از محتوا، به‌صورت مداوم آپلود‌های جدید را نیز تحت نظارت قرار دهد و با بررسی آن‌ها در صورت وجود هرگونه مشکلی، در همان مرحله‌ی اول از آپلود ویدیو جلوگیری کند.

کنت ولر، مدیر بخش حقوقی گوگل، در خصوص گسترش تروریسم در اینترنت گفت:

تروریسم در جوامع آزاد به معضل بزرگی تبدیل شده است و جلوگیری از انتشار خشونت و نفرت در فضای مجازی یکی از چالش‌های پیش روی ما است. گوگل و یوتیوب متعهد به حل این معضل شده‌اند. ما با دولت‌ها، تیم‌های حقوقی و جوامع متمدن به‌صورت نزدیک همکاری می‌کنیم تا خشونت آنلاین را از بین ببریم. هیچ یک از سرویس‌های ما نباید میزبان ویدیو‌های حاوی تروریسم باشد.

تروریست‌ها علاوه بر حمله به ارزش‌های انسانیت، امنیت سرویس‌ها را نیز دچار خطر می‌کنند و تهدیدی بزرگ برای سرویس‌های آزاد و امن هستند. شرکت‌های مطرح فناوری می‌توانند راه‌حل‌هایی برای حل این دسته از مشکلات توسعه دهند. یوتیوب در همین رابطه برای انجام وظایف خود، قدم‌های جدیدی در راستای مبارزه با محتوای تروریسم برخواهد داشت. این چهار قدم عبارتند از:

  • استفاده از فناوری‌های نوین برای تشخیص محتوای تروریستی و خشونت‌بار: یوتیوب مدل‌های خاصی جهت آنالیز و بررسی محتوای ویدیو‌ها دارد و اکنون در صورتی که هر یک از ویدیو‌ها بیش از ۵۰ درصد به محتوای مجرمانه و تروریستی شباهت داشته باشد، بلافاصله از سرورهای یوتیوب حذف خواهد شد. گوگل از پیشرفته‌ترین نمونه‌‌های یادگیری ماشین در مدل‌های جدید خود استفاده کرده است تا محتوای ویدیو‌ها را با دقت بهتری طبقه‌بندی کند.
  • افزایش تعداد کارشناسان و عضو‌های معتمد و تأییدشده‌ی گوگل در سرویس یوتیوب: به گفته‌ی مسئولان این سرویس ویدیویی، گزارش‌های کارشناسان یادشده در ۹۰ درصد شرایط دقیق و مطابق با حقیقت هستند.
  • محدود کردن برخی ویدیو‌ها با محتوای تنش‌زا: یوتیوب در نظر دارد محدودیت‌هایی برای آن دسته از ویدیو‌هایی اعمال کند که با وجود عدم نقض کامل قوانین این شرکت، همچنان دارای محتوایی خاص هستند که امکان ایجاد برخی تنش‌ها را به دنبال دارد؛ این محدودیت‌ها شامل نمایش برخی اخطار‌ها پیش از نمایش ویدیو، ممکن نبودن توصیه‌ی ویدیو یا کامنت‌گذاری پایین آن می‌شوند. 
  • همکاری نزدیک‌تر با گروه Jigsaw برای افزایش کاربرد روش ریدایرکت کردن در اروپا: این روش با درک رفتار کاربران و محتوای مورد نظر آن‌ها، نیروهای تروریست و داعش را شناسایی می‌کند و با ریدایرکت کردن آن‌ها، محتوای ضد تروریسم را به نمایش می‌گذارد. پیش از این، بیش از نیم میلیون دقیقه محتوای ضد تروریسم برای نیروهای احتمالی داعش و از طریق ریدایرکت پس از کلیک کردن روی تبلیغات، به نمایش در آمده است.

گوگل پیش از این اعلام کرده بود که خود را متعهد به حل این معضل می‌داند و با سایر شرکت‌های مطرح فناوری مانند مایکروسافت، فیسبوک و توئیتر در این راستا همکاری خواهد کرد. هدف نهایی ایجاد اتحاد و جامعه‌ای برای توسعه‌ی فناوری، پشتیبانی شرکت‌های کوچک‌تر و ایجاد روشی جامع برای مبارزه با تروریسم تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات