جی دی آی جزئیاتی در مورد نمایشگر شفاف خود منتشر شد

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی جی‌دی‌آی (JDI) توضیحاتی در مورد فناوری نمایشگر شفاف خود موسوم به see-through display ارائه کرده است.
تبلیغات

فناوری نمایشگر شفاف شرکت ژاپنی JDI موسوم به see-through display، ابتدا در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ معرفی شد و حالا این کمپانی جزئیاتی در مورد این تکنولوژی منتشر کرده است. 

این جزئیات در همایش جامعه‌ی اطلاعات نمایشگرهای ۲۰۱۷ (SID 2017) مطرح شده‌ است. SID در واقع یک کنفرانس آکادمیک است که از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ می ۲۰۱۷ در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار شده است.

هنگام خاموش بودن نمایشگرهایی که از فناوری see-through display بهره می‌برند، این پنل شفاف خواهد بود. همچنین در شرایطی که این نوع صفحه‌نمایش‌ روشن باشد، می‌توان تصاویر را روی آن مشاهده کرد. این تکنولوژی انتقال نور را تا ۸۰ درصد انجام می‌دهد و برای مقایسه باید اشاره کنیم نسل قبلی see-through display انتقال نور را تا ۵۰ درصد انجام می‌داد. در نتیجه‌ی این تغییر، می‌توان پس‌زمینه‌ی نمایشگرهایی مجهز به فناوری یادشده را به‌صورت کاملا واضح مشاهده کرد. جی‌پی‌آی این بار پنلی با ساختار جدید ارائه کرده است. این کمپانی برای جای دادن فناوری see-through LCD در نمایشگرها، ساختاری توسعه داده است که نور ال‌ای‌دی در آن از لبه‌های سلول‌های کریستال مایع تابیده می‌شود. نور ال‌ای‌دی تا زمانی که به‌طور کامل در سلول‌های کریستال مایع بازتاب شود، ادامه خواهد داشت. در مرحله‌ی فعلی، هنگامی که از بالا به این ال‌سی‌دی نگاه کنیم آن را شفاف خواهیم دید.

ال سی دی شفاف

وقتی یک میدان الکتریکی به سلول‌های کریستال مایع اعمال شود، جهت‌گیری مولکول‌های کریستال مایع تغییر خواهد کرد و به همین دلیل، نوری که از ال‌ای‌دی به سلول‌ها تابیده می‌شود پراکنده خواهد شد. با جابه‌جایی بین حالت شفاف و پراکنده در نمایشگرها، نیازی به پلاریزه کردن صفحه‌نمایش نیست.

علاوه بر این به‌منظور ساخت یک فیلتر رنگی، ال‌ای‌دی‌های قرمز، آبی و سبز به‌صورت متناوب روشن و پیکسل‌ها نیز بر همین اساس (روش CFS یا همان ترتیب رنگی) روشن و خاموش خواهند شد. جی‌دی‌آی برای استفاده از روش CFS در نمایشگرها، کریستال مایعی با عملکرد سریع تولید کرده است که امکان جابه‌جایی بین حالت پراکنده و شفاف را در صفحه‌نمایش‌ با سرعت بالا فراهم می‌کند.

مشخصات فنی نسل کنونی نمایشگرهایی که از فناوری see-through LCD بهره می‌برند، در ادامه آورده شده است:

  • ابعاد صفحه نمایش: ۴ اینچ
  • تعداد پیکسل‌ها: ۳۰۰ در ۳۶۰
  • وضوح نمایشگر: ۱۱۷ پیکسل بر اینچ
  • فرکانس درایو: ۱۸۰ هرتز 
  • انتقال نور: ۸۰ درصد
  • نسبت کنتراست: ۱۶ به ۱
  • دامنه‌ی رنگ: ۱۱۲ درصد در استاندارد ان‌تی‌ای‌سی

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات