رونمایی از نسل جدید هدفون‌های بلوتوث سنهایزر در ایران‌ هدفون

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برای علاقه‌مندان تجهیزات صوتی و به‌خصوص هدفون، سنهایزر اسمی است که نیازی به معرفی ندارد.
تبلیغات

شرکتی آلمانی سنهایزر که از سال ۱۹۴۵ مشغول تولید تجهیزات صوتی بوده است و در طول ۷ دهه‌ی فعالیتش، برخی از مهمترین هدفون‌های تاریخ مانند HD 414 به عنوان نخستین هدفون پشت باز جهان، Orpheus HE90 و HE-1 به عنوان برترین هدفون‌های تاریخ، HD 800 به عنوان برترین هدفون‌ داینامیک دهه‌ی ۲۰۰۰ و مدل‌های افسانه‌ای HD 600 و HD 650 را به بازار عرضه کرده است که هر کدام از آن‌ها، گامی عظیم در زمینه‌ی هدفون‌سازی محسوب می‌شوند. پس بیهوده نیست اگر به خاطر ورود سه مدل بلوتوث جدید این شرکت، اندکی هیجان‌زده باشیم.

این سه محصول عبارتند از دو هدفون بی‌سیم از سری HD 4 با نام HD 4.40BT و HD 4.50BTNC و ایرفون بی‌سیم Momentum In-Ear Wireless از سری بسیار محبوب مومنتوم.

هدفون سنهایزر

دو محصول نخست، یعنی HD 4.40BT و HD 4.50BTNC، از ظاهر آشنای هدفون‌های با سیم سری HD 4 برخوردارند. یعنی همان بدنه‌ی شیک و باوقاری که سنهایزر به خاطر طراحی‌اش، توانست جایزه‌ی بسیار معتبر iF Design Award 2017 را کسب کند. بدنه‌ای که در ترکیب با ایرپدهای استثنایی و هدبند بسیار نرم هدفون، توزیع وزن مناسب و فشار بسیار کم روی سر و گوش، در نهایت راحتی خارق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورد.

اما از آنجا که دو محصول جدید یادشده بی‌سیم هستند، عناصر کارآمدی به بدنه افزوده شده‌ است که آن‌ها را به ابزاری بی‌نقص برای زندگی روزمره بدل می‌کند؛ از جمله ریموت کنترل موسیقی و تماس و میکروفون داخلی با کیفیت. از حیث صدا نیز این دو هدفون به برادران با سیم‌شان شبیه هستند. HD 4.40BT و HD 4.50BTNC، از همان صدای آشنای گرم و غنی و لذت‌بخش سنهایزری برخوردارند که شنیدن هر قطعه‌ی موسیقی را به ضیافتی برای گوش‌ها بدل می‌کنند.

البته همان‌طور که روشن است، در میان دو مدل یادشده، HD 4.50BTNC از وضوح و شفافیت بالاتری برخوردار است؛ اما آنچه که آن را به محصولی ویژه‌تر و خواستنی‌تر بدل می‌کند، تکنولوژی حذف نویز پیشرفته‌ی سنهایزر موسوم به NoiseGard است که به نحوی شگفت‌انگیز، سر و صداهای مزاحم را از میان می‌برد تا دیگر هیچ صدای ناخواسته‌ای میان شما و موسیقی قرار نگیرد. دوام باتری هر دو هدفون در حدود ۲۵ ساعت است و هر بار شارژ کامل آن‌ها نیز حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

اما آخرین و شاید مهمترین آنها، Momentum In-Ear Wireless است. ایرفونی که نسخه‌ی بی‌سیم یکی از برترین ایرفون‌های خوش‌قیمت سال‌های اخیر است و هواخواهان و طرفداران بسیاری دارد. از لحاظ ظاهری، این مدل از بدنه‌ای مشابه بدنه‌ی مدل با سیم برخوردار است. یعنی همان بدنه‌ی کرومی درخشان و براق که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند؛ اما اکنون، به تبع حذف سیم‌ها، از یک نک‌بند بی‌نهایت خوش‌ساخت استفاده شده است که پشت گردن قرار می‌گیرد و ایستایی و راحتی تراز اولی را به ارمغان می‌آورد. نک‌بند با چرم طبیعی گوسفند پوشیده شده و توسط دوختی ظریف تزئین شده است تا حداکثر زیبایی و مقاومت را داشته باشد و در نهایت، ظاهری به محصول ببخشد که به جرأت می‌توان گفت در میان ایرفون‌های بلوتوث، بی‌مانند است.

هدفون سنهایزر

اما کمی صبر کنید. هنوز شگفتی اصلی باقی مانده است و آن هم صدای Momentum In-Ear Wireless است. صدایی که باور نخواهید کرد از یک ایرفون بلوتوث تولید می‌شود؛ صدایی روان، هیجان‌انگیز، شفاف، واضح و قدرتمند با دیستورشنی بسیار پایین که شنیدن هر قطعه‌ی موسیقی الکترونیک، پاپ، متال و… را به تجربه‌ای نو و بی‌بدیل بدل می‌سازد. این محصول که از بلوتوث نسخه ۴.۱ و aptX بهره می‌برد، به یک پیام‌رسان صوتی مجهز است که شما را از وضعیت اتصال و شارژ باتری مطلع می‌سازد و در هنگام دریافت تماس نیز، یک هشدار لرزشی شما را با خبر می‌کند.

با همه‌ی این اوصاف، در مورد هدفون، هیچ چیزی جای شنیدن را نمی‌گیرد. از این رو، از روز پنجشنبه ۲۵ خرداد تا روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد، در فروشگاه و شوروم ایران‌هدفون رویدادی شش روزه برای رونمایی و معرفی این سه هدفون دوست‌داشتنی ترتیب داده‌ایم که فرصتی باشد برای گردهم آمدن، شنیدن موسیقی و در نهایت، لذت بردن از زندگی. پس حتما در این روزها سری به ما بزنید که بی‌صبرانه منتظر حضور گرمتان هستیم.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات