ورود استرس محیط کار به خانه ممنوع!

تابحال پیش آمده استرس و خستگی یک روز سخت کاری را با کج خلقی به خانه بیاورید و فشار کاری‌تان را بر خانواده تحمیل کنید؟ اگر این‌چنین است، باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که این شرایط را تجربه کرده‌اید.

تبلیغات

روزانه افراد زیادی به دفتر روانشناسان و مشاوران مراجعه می‌کنند که تنش‌های کاری را با خود به خانه می‌برند. هم والدین، ناامیدی خود را بر سر کودکان خالی می‌کنند و هم همسران از مقابله با عصبانیت خسته شده‌اند.

درواقع روابط افرادی که مشاغل پراسترس دارند، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و استرس به خانه کشیده می‌شود و شرایط را پیچیده‌تر می‌کند. با توصیه هایی که در ادامه عنوان کرده‌ایم، می‌توانید احساس و عملکردتان را مدیریت کنید.

محیط کار

چرخه‌ی مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

تحقیقات نشان داده افرادی که در محل کار بد‌رفتاری می‌کنند، در خانه نیز این روند را ادامه می‌دهند. اگر رفتار فردی در محیط کار با توهین، انتقاد و تحقیر همراه است، احتمال بروز این رفتار با خانواده و دوستانش را نیز دارد. اما همین افرادی که نمی‌توانند خستگی و احساسات خود را کنترل کنند، پس از مدتی از رفتارشان پشیمان می‌شوند.

محققان دانشگاه فلوریدا بررسی کردند که چگونه از بروز عصبانیت افراد در محل کار و خانه جلوگیری کنند. آن‌ها دریافتند: یادگیری کنترل رفتاری، مدیریت استرس، برنامه ورزشی منظم و خواب با کیفیت بر بهبود رفتار تاثیرگذاراند.

آرامش

دو راه حل برای مدیریت استرس

خواب خوب و ورزش منظم، رازهای زندگی سالم‌اند که تاثیرشان برکیفیت عملکردمان انکارناپذیر است و باعث می‌شوند سرحال‌تر، از محل کار به خانه برگردیم. بسیاری از مطالعات نیز ارتباط بین کم‌خوابی وعدم کنترل رفتاری را ثابت کرده‌اند. محققان خواب کافی را بر بهبود تمامی ابعاد زندگی، افزایش خلاقیت و طول‌عمر تاثیرگذار می‌دانند. همچنین حواس و دقت شما تقویت می‌شود و می‌توانید بر استرس‌های بی‌مورد غلبه کنید.

عده‌ای از مردم تصور می‌کنند فشار حرکات ورزشی انرژی‌شان را هدر می‌دهد و یا خوابیدن در ساعت مشخص زمان کار کردن‌شان را محدود می‌کند، درحالی که ورزش و خواب منظم تنها راه غلبه بر افکار منفی و استرس‌های زندگی‌ هستند و فرد را از فرسودگی شغلی مصون نگه می‌دارد. بعلاوه روابط‌ خانوادگی و اجتماعی را بهبود می‌‌بخشند.

افرادی که روزانه در حدود ۱۱۰۰۰ قدم پیاده روی می‌کنند، نسبت به افرادی که ۷۰۰۰ قدم طی می‌کنند، پرخاشگری کم‌تری نسبت به اعضای خانواده‌شان دارند. همچنین کم کردن ۵۸۷ کیلوکالری اضافی، بدرفتاری را کاهش می‌دهد. که این میزان کالری (در مردان) به طور متوسط بعد از یک ساعت شنا و یا ۹۰ دقیقه پیاده روی سریع سوزانده می‌شود. داشتن برنامه ورزشی منظم موجب افزایش انرژی، احساس شادمانی، بهبود حافظه و خواب عمیق‌تر می‌شود.

منبع forbes

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده