سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری مایکروسافت و اینتل در زمینه‌ هوش مصنوعی

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
غول‌های فناوری دنیا دست به سرمایه‌گذاری جدیدی در کمپانی هوش مصنوعی CognitiveScale زده‌اند و قرار است پای هوش مصنوعی را به حوزه راهکارهای سازمانی باز کند.
تبلیغات

کمپانی CognitiveScale که دستی بر آتش تولید نرم‌افزارهای هوش ماشینی دارد، اعلام کرد که این هفته توانسته است ۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند؛ سرمایه‌ای که از مشارکت سرمایه‌گذاران بزرگی مانند مایکروسافت ونچرز، اینتل کپیتال، نوروست ونچر پارتنرز، گروه مالی USAA و وستلی گروپ فراهم شده است.

کمپانی CognitiveScale که سال ۲۰۱۳ در آستین تگزاس تأسیس شد، محصولی می‌سازد که خود آن را «نرم‌افزار هوش افزوده» خوانده و قرار است به درد کسب‌وکارهای حوزه خدمات درمانی و مالی بخورد. محصول اصلی و مرکزی این کمپانی، نرم‌افزاری است به نام «Engage And Amplify» که می‌خواهد سازمان‌های بزرگ را در تفسیر کلان‌داده‌ها و رفتار کاربران یاری کند. این نرم‌افزار، داده‌های ساختاریافته و غیر ساختاریافته را از بخش‌های مختلف یک سازمان و منابع بیرونی، گرد هم می‌آورد تا فرآیندهای تصمیم سازی نیروهای انسانی را تقویت کند.

سرمایه‌گذاری گروه خدمات مالی USAA در CognitiveScale یک اقدام استراتژیک تلقی می‌شود؛ چرا که این گروه در حال حاضر راهکارهای CognitiveScale را در تمامی بخش‌های سازمانی خود پیاده کرده است تا به اعضای خانواده ۱۲ میلیون نفری مشتریان خود، خدمات مالی و بانکی پیش‌گویانه و داده محور ارائه کند.

همان‌طور که هوش مصنوعی توانسته است صنایع بسیاری را دستخوش تغییرات اساسی بکند، انتظار می‌رود که بتواند در بخش خدمات مالی نیز بسیار مؤثر باشد و قواعد بازی را بر هم بزند. مطابق پیش‌بینی برخی از گزارش‌ها، هوش مصنوعی طی سه سال آینده تبدیل به اصلی‌ترین شاهراه ارتباطی بانک‌ها و مشتریانشان خواهد شد. گزارش IDC نیز حاکی از آن است که هزینه‌کرد سازمان‌ها روی هوش مصنوعی و سامانه‌های شناختی (ماشین‌هایی که فرآیندهای تفکر انسان را شبیه‌سازی می‌کنند) از ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید؛ هزینه‌ای که هم‌اکنون نزدیک به یک‌پنجم آن به پای صنعت بانکداری نوشته شده است.

کمپانی CognitiveScale پیش از این توانسته بود با مشارکت غول‌های دنیای فناوری مانند اینتل، مایکروسافت و IBM بالغ بر ۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند و با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری هفته جاری، این کمپانی اعلام کرد که در آینده تلاش خود را برای توسعه هر چه بیشتر محصول پرچم‌دارش یعنی نرم‌افزار Engage and Amplify دوچندان خواهد کرد.

شی سابهیکی، مدیرعامل CognitiveScale، طی اظهار نظری گفته است:

این دور جدید جذب سرمایه، بیانگر اعتماد فزاینده سازمان‌ها به راهبرد ما است. راهبردی که به کسب‌وکارها کمک می‌کند خلاقیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای انسانی خود را گسترش دهند و تقویت کنند... ما در خلال همکاری با بانک‌ها، بخش‌های خدمات درمانی و سازمان‌های خرده‌فروشی بزرگ توانسته‌ایم نتایج و خروجی‌های کاملا ملموس و قابل اندازه‌گیری به دست آوریم و از اینکه شاهد اقبال روزافزون مشتریان و سرمایه‌گذاران به محصولات هوش مصنوعی خود هستیم، بسیار خوشحالیم.

در حال حاضر، شماری از کمپانی‌ها در حال کار روی محصولاتی هستند که از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری در محیط‌های کاری بهره می‌برند. چند ماه پیش نیز یک کمپانی به نام DataRobot توانست ۵۴ میلیون دلار سرمایه جذب کند تا در ادامه راه خود بتواند پای یادگیری ماشین را به حوزه «آنالیز پیش‌گویانه» باز کند. فناوری این کمپانی به نیروهای انسانی هر سازمان اجازه می‌دهد که با کمک هوش مصنوعی بتوانند فرآیندهای تصمیم‌گیری خود را بهبود بخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات