گلکسی نوت 8 با اندروید 7.1.1 و رم ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت ۸ از اندروید ۷.۱.۱ استفاده می‌کند و در نسخه‌ای، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم برای آن در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تاکنون شایعات و اخبار بسیار زیادی از گلکسی نوت ۸ منتشر شده است و انتظار می‌رود در ماه‌های باقی مانده تا زمان معرفی این محصول، تعداد شایعات افزایش یابند. پیش‌بینی می‌شود گلکسی نوت ۸ یکی از جذاب‌ترین محصولات سال ۲۰۱۷ باشد که در واقع پرچم‌دار غول فناوری کره‌ی جنوبی نیز محسوب می‌شود. سامسونگ در نسخه‌ی قبلی این محصول تجربه ناموفقی داشت.

اکنون گلکسی نوت ۸ در پایگاه داده HTML5Test دیده شده است و منبع مذکور خبر از اندروید نوقا ۷.۱.۱ روی این محصول می‌دهد.

گلکسی نوت 8

انتشار اخباری در خصوص دیده شدن محصولات مختلف در پایگاه داده‌ی سایت‌ها، موضوعی متداول است که باعث می‌شود کاربران نگاهی اجمالی به محصولات آتی داشته باشند. چنین اطلاعاتی تا پیش از اینکه بنچمارک گلکسی نوت ۸ منتشر شود، جالب توجه هستند. HTML5Test یک بنچمارک آنلاین برای سنجش عملکرد دستگاه در زمان پیمایش صفحات وب است. پرچم‌دار آتی سامسونگ در این تست توانسته است ۴۸۸ امتیاز از ۵۵۵ امتیاز ممکن به دست آورد. البته این امتیاز زمانی بهتر درک می‌شود که در مقایسه با سایر دستگاه‌ها قرار گیرد.

بدون شک سامسونگ گلکسی نوت ۸ مشخصاتی در حد و اندازه‌ی پرچم‌دار‌ها خواهد داشت. شایعاتی در این خصوص منتشر شده‌اند که خبر از نمایشگر ۶.۳ اینچی (Infinity Display) با وضوح QHD در پرچم‌دار آتی سامسونگ می‌دهند. بر اساس این شایعات، پردازش‌های نوت ۸ توسط اسنپدراگون ۸۳۶ انجام می‌شود و ۶ گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است. در بخش پشتی این محصول، دوربین دوگانه و اسپیکر آن به همراه سنسور اثر انگشت قرار دارد.

پیش‌تر تنها رم ۶ گیگابایتی برای گلکسی نوت ۸ اعلام شده بود؛ اما شایعات جدید خبر از نسخه دیگری می‌دهند که از ۸ گیگایت حافظه رم بهره می‌برد. در واقع مدل ۶ گیگابایتی این دستگاه نسخه استاندارد آن است. اما نسخه دیگری نیز با نام Emperor عرضه خواهد شد که از ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. برخی از شایعات نیز مدعی شده‌اند گلکسی نوت ۹ که احتمالا سال آینده معرفی می‌شود، ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت. اما اگر بخواهیم صادقانه فکر کنیم، در حال حاضر مجهز بودن تلفن‌های هوشمند به ۱۲ گیگابایت حافظه رم غیرضروری است. در واقع حضور رم ۶ گیگابایتی در گلکسی نوت ۸ نیز تاحدودی زیاد به نظر می‌رسد.

بر اساس شایعات جدید، گلکسی نوت ۸ نسخه‌ای با ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت که خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید. در واقع بهتر است تولیدکنندگان گوشی هوشمند به جای افزایش حافظه رم، به سراغ افزایش حافظه‌ی داخلی دستگاه‌ها بروند.

سامسونگ توسعه پوسته‌ی سیستم عامل گلکسی نوت ۸ را از فرودین امسال آغاز کرده است و گزارشات حاکی از این هستند که محصول مذکور در ماه آگوست معرفی می‌شود. البته باید توجه داشت که معمولا معرفی سری نوت از گلکسی در نمایشگاه IFA برلین صورت می‌گیرد. این نمایشگاه سالانه در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات