تماشای طعم رانندگی با خودروهای ایندی

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گراهام راهال، یک راننده‌ی حرفه‌ای در آمریکا است که با نصب دوربین روی کلاه ایمنی، امکان تماشای دنیا از پشت فرمان یک خودرو کلاس ایندی به هنگام حرکت دیوانه‌کننده در پیست دیترویت را فراهم کرده است.
تبلیغات

هرچند گراهام راهال یکی از بهترین رانندگان کلاس ایندی محسوب نمی‌شود و تاکنون هرگز موفق به قهرمانی در طول فصل یا رفتن روی سکوی مسابقه‌ی بزرگ ایندی 500 نشده؛ به دلیل کسب بهترین زمان در دور تعیین خط جایزه‌ی بزرگ دیترویت و انتشار فیلم مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی، شهرتی جهانی پیدا کرده است. در خلال این فیلم، میانگین سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در پیست دیترویت ثبت می‌شود که با توجه به پیچ‌های متعدد آن، بسیار کم‌سابقه است. روز بعد از ضبط این فیلم کوتاه، گراهام هیل پس از ۸ سال، در ۲ مسابقه‌ی اصلی به مقام اول رسید.

ایندی 500   indy 500   2017

خودروهای کلاس ایندی و فرمول یک، در ظاهر و عملکرد فنی، شبیه هم به نظر می‌رسند؛ اما به دلیل کاربردهای کاملا متفاوت، فناوری‌های خاص خود را به همراه دارند. هر دوی این خودروها با حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن، می‌توانند به نهایت سرعتی نزدیک به ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند؛ اما مدل‌های حاضر در فرمول یک، توانایی ترمز‌گیری بهتری دارند؛ درحالی‌که شرکت‌کنندگان در ایندی، می‌توانند برای مدتی طولانی در سرعت‌های بسیار بالا به حرکت ادامه دهند.

پیشرانه‌ی خودروهای ایندی فقط توسط شورولت و هوندا ساخته می‌شوند که طبق قوانین جدید، ۲.۲ لیتری توربوشارژ با آرایش ۶ سیلندر V هستند. قدرت این خودورها از ۵۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار متغیر است و دور موتور آن‌ها به ۱۲ هزار دور بر دقیقه محدود خواهد بود. در مسابقات فرمول یک امسال، پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری توربوشارژ و ۶ سیلندر از برندهای مختلف حضور دارند که دور موتور آن‌ها به ۱۵ هزار دور بر دقیقه محدود شده است و به لطف استفاده از سیستم‌های مدیریت انرژی هیبرید، حدود ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارند.

پیش از این بارها شاهد مانور خودروهای فرمول یک، از طریق دوربین نصب‌شده روی بدنه‌ی آن‌ها بوده‌ایم. در ادامه‌ی این مطلب، می‌توانید از تماشای حرکت یک راننده‌ی حرفه‌ای ایندی در بخش زمان‌گیری این مسابقات، لذت ببرید.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات