لوئیس همیلتون؛ پردرآمدترین راننده جهان

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مجله فوربز لیست گران‌قیمت‌ترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد. در این میان نام چند راننده مسابقات سرعت نیز دیده می‌شود.
تبلیغات

بر اساس آخرین لیست منتشرشده توسط مجله فوربز، لوئیس همیلتون انگلیسی تنها راننده خودروهای مسابقه‌ای است که توانسته با میانگین دریافتی سالانه ۴۶ میلیون دلار در بین ۱۰ ورزشکار پردرآمد سال قرار گیرد.

بدین ترتیب همیلتون با توجه به عملکرد فوق‌العاده خود در مسابقات فرمول یک طی سالیان اخیر به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین راننده جهان شناخته می‌شود. وی قهرمان سه دوره فرمول یک است که چند سال پیش و پس از خروج از تیم مک‌لارن به تیم مرسدس بنز ملحق شد. مجموع دریافتی همیلتون که شامل حقوق سالانه و پاداش‌های قهرمانی است، ۳۸ میلیون دلار بوده و ۸ میلیون دلار نیز بابت تبلیغات شخصی دریافت کرده است.

hamilton / لوئیس همیلتون

لوئیس همیلتون

تنها راننده‌ای که در این لیست می‌تواند با لوئیس همیلتون رقابت کند، سباستین فتل است که سه سال پیش و پس از ۶ سال همکاری با تیم ردبول و کسب چهار مقام قهرمانی مسابقات فرمول یک، از این تیم جدا شد و به فراری پیوست. این راننده آلمانی همانند همیلتون حقوق سالانه ۳۸ میلیون دلار دریافت می‌کند؛ اما برخلاف رقیب سنتی خود تنها ۵۰۰ هزار دلار بابت تبلیغات دریافتی داشته است و همین امر موجب شده در رده‌بندی اخیر فوربز در رده چهاردهم پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار گیرد.

vettel

سباستین فتل

با توجه به عملکرد بهتر فتل در مسابقات امسال و قرار گرفتن در جایگاه اول و دوم در چندین جایزه بزرگ، انتظار می‌رود در گزارش سال آینده وی بتواند جایگاهی بهتر از همیلتون کسب کند و به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین راننده شناخته شود. با توجه به امتیازات کسب‌شده تا به امروز، فتل با اختلاف فاحشی از همیلتون پیش است و دست‌یابی به پنجمین قهرمانی فرمول یک برای وی بسیار محتمل است. مقامی که همراه با تیم فراری خواهد بود؛ تیمی که آخرین بار در سال ۲۰۰۷ و همراه با کیمی رایکونن فنلاندی توانست به این عنوان دست یابد.

alonso

فرناندو آلونسو

نفر سوم پردرآمدترین رانندگان مجله فوربز، فرناندو آلونسو اسپانیایی است؛ راننده تیم‌های مک لارن – هوندا که با دو عنوان قهرمانی و دریافتی ۳۶ میلیون دلار در سال گذشته، در جایگاه بیستم این لیست قرار دارد. تنها یک راننده دیگر در این لیست حضور دارد و آن کسی نیست جز جیمی جانسون، راننده ناسکار که با دریافتی ۲۱.۸ میلیون دلار در جایگاه نود و سوم قرار گرفته است.

jimmy jhonson

جیمی جانسون

نام‌های سرشناسی در این لیست دیده نمی‌شوند که از آن جمله می‌توان به کیمی رایکونن هم‌تیمی سباستین فتل، والتری بوتاس هم‌تیمی لوئیس همیلتون و همچنین رانندگان تیم ردبول مانند دنیل ریکیاردو و مکس وشتاپن اشاره کرد. انتظار می‌رود قهرمان آخرین دوره مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۱۶ یعنی نیکو روزبرگ آلمانی که امسال نیز جهت دفاع از عنوان قهرمانی خود پا به مسابقات گذاشته است بتواند در لیست سال آینده مجله فوربز برای خود جایگاهی دست و پا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات